دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 09:58
سرهنگ ابوالحسنی:

استفاده از نخبگان بسیج در کمک به رشد جامعه و کشور نقش بسزایی دارد

فرمانده بسیج کارمندان استان قم گفت: روحیه جهادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم یاری‌دهنده مسوولان بسیج کارمندان خواهد بود و بی‌شک استفاده از نخبگان بسیج در کمک به رشد جامعه و کشور و همیاری در دفع شر و هجوم دشمنان در منطقه نقش بسزایی داشته است.
کد خبر : 46641

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرهنگ مهدی ابوالحسنی در دیدار با سالار کسرایی دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: دغدغه مقام معظم رهبری مسایل فرهنگی است، بنابراین در زمان کنونی در جنگ نرم با دشمنان، تحکیم خانواده از مباحث مهم به شمار می‌رود که این امر بدون مشارکت دانشگاه‌ها و نخبگان میسر نخواهد بود.


سرهنگ ابوالحسنی هدف از بسیج کارمندان و نقش این سازمان در ادارات را رسیدن به سه وظیفه اصلی ذکر کرد و گفت: کادرسازی در تراز انقلاب کارآمد سازی و ایجاد سلامت از مهم‌ترین برنامه های این سازمان به حساب می آید.


وی با بیان اینکه در طول سال همایش هایی به منظور بصیرت افزایی کارمندان از سوی این سازمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد :هدف از برگزاری این گونه همایش‌ها تقویت روحیه ایثار و جهاد در امر خدمت صادقانه و بی منت به مردم و انتقال جهاد 8 ساله دفاع مقدس به نسل جدید است


فرمانده بسیج کارمندان ادارات استان قم گفت: اگر بتوانیم نسل امروز را با روحیات از خودگذشتگی و مدیریت جهادی گذشتگان پیوند دهیم می توانیم به آنها انگیزه دهیم و راندمان کار در ادارات را بالا ببریم.


وی برگزاری اردو را از دیگر برنامه‌های سازمان ذکر کرد و افزود: به منظور ایجاد تفریح و تنوع و اینکه بتوانیم اثر گذاری مثبتی در نیروها داشته باشیم اقدام به برگزاری اردو های تفریحی خواهران و برادران در فصول مختلف در مشهد،رامسر و راهیان نور غرب و جنوب کشور کرده ایم.


ابوالحسنی با توجه به افزایش چهار برابری سهمیه این سازمان در اعزام به مناطق جنگی غرب وجنوب کشور، ادامه داد: با توجه به اشتیاق و مطالبات مجموعه ادارات این سازمان 400 درصد افزایش داشته که در مقابل آن بر کیفیت خدمات نیز افزوده شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم نیز در این دیدار با تسلیت ایام ماه محرم درباره اهمیت رسالت و وظیفه دانشگاه‌ها با توجه به سخنان حضرت امام خمینی (ره) گفت: این فراز از سخنان حضرت امام (ره) که می‌فرمایند «دانشگاه مرکز سعادت و در مقابل، شقاوت یک ملت است. از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود. دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می‌کند و یک دانشگاه بد، یک ملت را به عقب می‌زند» به خوبی اهمیت و جایگاه والای دانشگاه را نشان می‌دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم درباره هدف مشترک بسیج و دانشگاه‌ها افزود: همانطوری که امام (ره) بسیج را شجره طیبه انقلاب نامیدند، وظیفه دانشگاه‌ها نیز از منظر ایشان در سه مقوله جای می‌گیرد که شامل: انسان‌سازی، قطع وابستگی و استقلال کشور و حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است بنابراین در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی قم فضایی مطلوب برای همکاری متقابل با سازمان بسیج کارمندان استان ایجاد کرده است.


وی درباره همکاری متقابل واحد قم با سازمان بسیج کارمندان گفت: از آنجایی‌که وظیفه اصلی بسیج در ادارات فرهنگ‌سازی است،حوزه فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی با تقویت و حمایت مسولان دانشگاه فعالیت‌های چشمگیری داشته است که این همکاری متقابل باعث پیشبرد امور فرهنگی خواهد بود.


دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان قم درباره همکاری تخصصی بین بسیج کارمندان و دانشگاه افزود: از آنجایی‌که دانشگاه آزاد اسلامی قم تنها مرکز آموزش عالی در استان است که از سال تاسیس خود دارای دانشکده‌های پزشکی و علوم انسانی است، برای وجود اعضای هیات علمی مجرب و با سابقه آمادگی همکاری در زمینه‌های روان‌شناسی برای کمک به مباحث خانواده در بین کارمندان ادارات استان، حقوق خانواده، استفاده از استادان گروه علوم سیاسی برای تشریح مسایل سیاسی منطقه برای اعضای بسیج کارمندان، استفاده از امکانات ورزشی دانشگاه برای برگزاری مسابقات بسیج کارمندان و برگزاری همایش‌ها و سمینارهای آموزشی در دانشگاه را از نمونه امکانات دانشگاه در همکاری متقابل با سازمان بسیج کارمندان دانست.


در پایان این جلسه محمدی ارهانی مسوول بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قم گزارشی از اقدامات انجام گرفته در طول یک سال گذشته ارائه کرد و مسوولان از زحمات وی قدردانی و تشکر کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته