دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1398 - 10:56
روحانی:

ریشه تمام داغ‌های اخیر به رفتارهای تشنج‌آمیز آمریکا بازمی‌گردد/ نیروهای مسلح همکاری خوبی برای مشخص شدن حقیقت حادثه هواپیما داشتند

رئیس‌جمهور گفت: ریشه تمام داغ‌های چند روز اخیر به رفتارهای تشنج‌آمیز آمریکا بازمی‌گردد، این دولت آمریکا بود که جو منطقه را متشنج کرد.
کد خبر : 466172
157898748206728300.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و توانمندی‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از آنکه خطای صورت‌گرفته برای من محرز شد، دستور دادم که سریعاً به مردم اطلاع داده شود، اظهار کرد: تحمل این حادثه برای مردم بسیار سنگین بود.


وی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح اطلاعات خوبی در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی به دولت ارائه کردند، افزود: باید تمام مسئولان دولتی در کنار خانواده جانباختگان قرار بگیرد و کارهای آنها را در هر زمینه‌ای است برطرف کنند.


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما صراحت لهجه خطای خودشان را اعلام کردند و گام بسیار خوبی بوده است، گفت: در این ماجرا فقط یک فرد مقصر نیست و این نیست که تنها فردی که دکمه را فشار داده مقصر است و می‌خواهم با صداقت این مسئله برای مردم بیان شود.


روحانی با بیان اینکه باید گفته شود چه کسانی و چه شرایطی پیش آمد که این اتفاق افتاد، عنوان کرد: ریشه  تمام داغ‌های چند روز اخیر به رفتارهای تشنج‌آمیز آمریکا بازمی‌گردد، این دولت آمریکا بود که جو را متشنج کرد.


وی با تأکید بر اینکه می‌خواهم این ماجرا برای مردم با صداقت توضیح داده شود، یادآور شد: مردم ایران می‌خواهند بفهمد آیا مسئولان آنها طبق قاعده و اصول اخلاقی رفتار کردند. این حادثه کوچکی نیست؛ موضوع امنیت در میان است، امنیت فضای ایران برای ما و جهان بسیار اهمیت دارد.


رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هر کسی که در حادثه سقوط هواپیما مقصر بوده باید مجازات شود، خاطرنشان کرد: دولت به تمام وظایف حقوقی و قانونی خودش در این ماجرا عمل می‌کند. مردم باید مطمئن شوند این حادثه دیگر تکرار نخواهد شد، البته قوه قضائیه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه برای پرونده سقوط هواپیما تشکیل دهد.


وی با اعلام اینکه به خانواده‌های جان‌باختگان قول می‌دهم دولت پیگیر این مسئله خواهد بود، توضیح داد: از لحظه‌ای که احتمال دادم سقوط هواپیمای اوکراینی عادی نباشد، تلاش فراوانی کردم دوره بررسی و تحقیق کوتاه شود تا دقیقاً بدانیم این هواپیما چگونه سقوط کرده است.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته