دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1394 - 22:19

سخنگوی دولت: کمک‌های اضطراری به سیل‌زدگان ایلام و لرستان آغاز شده است

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: سیل اخیر به سه هزار روستای شهرستان کوهدشت خسارت وارده کرده است.
کد خبر : 46613

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر نوبخت که به شهرستان کوهدشت سفر کرده است، در رابطه با سیل به وقوع پیوسته این شهرستان، اظهار کرد: بخشی از آسیب‌های این سیل مربوط به خانه‌های مسکونی است که در مجموع به سه هزار روستای شهرستان خسارت وارده کرد و متاسفانه سه نفر نیز کشته شدند.


وی ادامه داد: کمک‌های اضطراری آغاز شده و بخشی از اسکان موقت نیز با همکاری استاندار لرستان انجام گرفته است.


نوبخت گفت: ماشین‌آلات راهداری در حال فعالیت بوده تا گسست‌های ایجاد شده بین پل‌ها و راه‌های ارتباطی ترمیم شود.


معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ادامه با بیان اینکه 50 روستای شهرستان فاقد آب آشامیدنی بوده و 30 روز روستا از نعمت برق بی‌بهره شده‌اند، گفت: بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند و با توجه به کاهش بارش‌ها کمک‌های اضطراری تا فردا به پایان خواهد رسید.


نوبخت افزود: فردا تکمیل و مرمت زیرساخت‌های خسارت دیده در سیل کوهدشت شروع خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه در این سیل متاسفانه آب به داخل مغازه‌ها نیز نفوذ کرده و اموال و دارایی‌های کسبه دچار خسارت شده و از حیظ انتفاع خارج شده‌اند، تصریح کرد: تمامی تلاش ما این است که آب وارد شده به مغازه‌ها و خانه‌ها به وسیله پمپاژ تخلیه شود.


معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه بنیاد مسکن باید میزان خسارات را جمع‌بندی کند، گفت: یکشنبه گزارش اولیه این سیل را در جلسه‌ هیات وزیران ارائه خواهم داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته