دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1398 - 13:50

واکنش پادشاه اردن به ترور سردار سلیمانی / منطق صحیح، خروج آمریکا از عراق است

پادشاه اردن درباره ترور سردار سلیمانی گفت که این اتفاق، یک تصمیم آمریکایی بود و تصریح کرد که منطق صحیح، خروج نیروهای پنتاگون از عراق است.
کد خبر : 466017
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از میدل ایست نیوز، ملک «عبدالله دوم» در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که در سفر به چند کشور اروپایی وضعیت عراق و تنش میان ایران و امریکا را بررسی خواهد کرد.


او در مصاحبه با «فرانس 24» تأکید کرد که در سفر به بروکسل و استراسبورگ و پاریس طی چند روز آینده مسائل منطقه و هماهنگی‌های لازم درباره این مسائل را بررسی خواهد کرد و روشن است که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم منطقه آن چیزی است که میان ایران و امریکا جریان دارد.


به گفته پادشاه اردن به نظر می‌آید که ایران و امریکا به سمت آرامش رفته‌اند و «امیدواریم که این وضعیت ادامه پیدا کند چون منطقه تحمل بی‌ثباتی را ندارد و این به همه جهان آسیب می‌زند».


وی تأکید کرد که محور اصلی مذاکراتش با مقامات اروپایی، ایران و نیز وضعیت عراق خواهد بود و افزود که درنهایت ملت عراق بودند که سختی‌های بسیار کشیدند و هزینه‌های بسیار دادند.


ملک عبدالله گفت که مردم عراق شایسته آن‌اند که کشور خود را در ثبات ببینند و در اروپا نحوه حمایت از ملت عراق و ایجاد امید به آینده‌ای درخشان برای کشورشان را بررسی خواهد کرد.


او در پاسخ به سؤالی درباره سردار شهید قاسم سلیمانی گفت که «این تصمیم آمریکا بود و به‌هرحال باید رو به‌سوی آینده داشت و امیدواریم که در ماه‌های آینده تلاش‌ها برای حفظ آرامش و کاهش تنش تثبیت شود».


ملک عبدالله اظهار کرد که ما در منطقه‌ای هستیم که همه‌چیز در آن درهم‌تنیده است و آنچه در تهران اتفاق بیفتد در بغداد و دمشق و بیروت بازتاب پیدا می‌کند و باید با عقلانیت و احترام و به دور از اظهارات تنش‌زا به فکر حل مشکلات باشیم.


وی گفت که این نگرانی هست که عراق دوباره به سمت تفرقه‌های فرقه‌ای و جنگ داخلی برود هرچند تأکید کرد که «به توانایی ملت عراق در برداشتن گام‌های بزرگ به‌سوی آینده درخشان ایمان دارد».


او تأکید کرد که در دو سال گذشته عراق با قدرت مسیری سازنده را پیش گرفته بود و «به نظر من استعفای دولت دو گام به عقب بود و مطمئنم که سران سیاسی عراقی می‌توانند دوباره به مسیر درست برگردند و باید با همه توان تلاش کنیم که فرقه‌گرایی دوباره گفتمان رایج نشود».


پادشاه اردن گفت که در مذاکراتش با اروپایی‌ها تلاش‌های داعش برای سازمان‌دهی مجدد را نیز بررسی خواهد کرد و ابراز اطمینان کرد که مقامات عراقی برای جلوگیری از بازگشت داعش با جهان همکاری خواهند کرد و باید در این مسیر به ملت عراق کمک کرد.


وی درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت که «به نظر من منطق صحیح دوباره حاکم خواهد شد و آنچه هفته گذشته دیدیم هم در همین راستاست. مذاکرات مفصلی با مقامات آمریکایی و کشورهای عضو ناتو درباره نحوه حفاظت از نیروهای ائتلاف در عراق انجام شد و بحث‌ها در مسیر درست قرار خواهد گرفت و راه درست آن است که به عراق در مواجهه با داعش کمک کنیم».


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته