دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1398 - 11:20
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خبر داد؛

400 روستا در سیستان و بلوچستان در محاصره سیل/ برق 130 روستا قطع است/ گزارشی از تلفات جانی نداشتیم

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی در سیل اخیر عنوان نشده است، گفت: همچنان 400 روستا در محاصره سیل قرار دارند و برق 130 روستا در مرکز و جنوب استان قطع است.
کد خبر : 465953
382575_562.jpg

عباسعلی ارجمندی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان پس از سیلاب اخیر عنوان کرد: در حال حاضر آب در مناطق فروکش کرده و امداد هوایی نیز با اضافه کردن 4 فروند بالگرد از 2 به 6 روند افزایش و روند امدادرسانی هوایی را تشدید شده است.


وی ادامه داد: در حال حاضر 65 گروه جهادی متشکل از 3 هزار و 500 نفر تحت نظارت بسیج سازندگی در استان در حال فعالیت هستند.


مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که امروز 5 گروه مهندسی از مجموعه سپاه پاسداران وارد مناطق درگیر سیلاب شده‌اند، گفت: تاکنون اولین محموله کمک‌های ارسالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به 7 نقطه استان ارسال شده و کمک‌های امدادی هلال احمر نیز تا پیش از ظهر امروز در منطقه کنارک به زمین خواهد نشست.


ارجمندی تصریح کرد: محموله‌های امدادی برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان از هلال احمر استان‌های کرمان، خراسان شمالی، زنجان و تهران در حال بارگیری است.


وی با اشاره به این مطلب که تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در حال برآورد خسارات و همچنین امدادرسانی هستند، از مردم خواست تا کمک‌های غیرنقدی خود را که شامل پتو، کنسروجات، وسایل گرمایشی، زیرانداز، چادر و آب آشامیدنی است به هلال احمر استان خود تحویل دهند.


مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان در ارتباط با ارسال کمک‌های نقدی مردمی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان نیز گفت: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 5263636353 بانک ملت شعبه امام علی (ع) زاهدان به‌نام کمک‌های خیرین و یا کد دستوری #54*112* ارسال کنند.


ارجمندی با اشاره به وضعیت مردم آسیب‌دیده نسبت به روزهای قبل عنوان کرد: وضعیت نسبت به روزهای قبل به حالت عادی بازگشته ولی همچنان 400 روستا در محاصره سیل قرار دارند و برق 130 روستا در مرکز و جنوب استان قطع است.


وی در خصوص وضعیت راه‌های استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: تنها راه‌های شمال استان بازگشایی شده است و بخش‌های تفتان و خاش نیز که به‌دلیل بارش برف مسدود شده بود با همت اداره راهداری تا پایان امروز بازگشایی خواهد شد.


مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان به موضوع مخابرات و ارتباطات استان نیز اشاره کرد و گفت: مخابرات در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، کنارک، زرگان و سرباز دچار مشکل شده و اقدامات برای رفع آن همچنان ادامه دارد.


ارجمندی در ارتباط با تلفات جانی ناشی از سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: تاکنون ستاد مدیریت بحران در فرمانداری‌های استان گزارشی مبنی بر تلفات جانی ارائه نداده‌اند.


وی در خصوص با سطح بارش‌های اخیر در استان نیز گفت: حجم بارش‌ها در استان به حدی بوده که سدهای پیشین و خیرآباد پس از 8 سال و سد زیردان برای نخستین بار سرریز شده است.


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پایان از راه‌اندازی 3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان توسط جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: این مراکز در فنوج، قصر قند و کنارک واقع شده و تاکنون حدود 300 خانوار در این اردوگاه‌ها اسکان یافته‌اند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

برچسب ها: کنارک نیکشهر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته