کاهش 46 درصدی تجمعات اعتراضی در آذرماه نسبت به سال گذشته
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانیفضلی در چهل و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اظهار کرد: در بازه زمانی منتهی به نیمه نخست دی ماه سال جاری، از ۱۰۰ قلم کالای اساسی کشور ۳۶ قلم بین تا ۵ درصد افزایش، تنها ۶ قلم کالا بیش از ۵ درصد افزایش قیمت، ۳۷ قلم روند کاهشی داشتند و قیمت مابقی کالاها نیز ثابت بوده است.
وی تصریح کرد: براساس اعلام نمایندگان دستگاههای مرتبط، برنامهریزیها و سیاست گذاری های لازم برای پایان سال و رمضان سال آینده با اولویت برای تامین کالا و رفع نیاز بازار حتی در شرایط افزایش تقاضا انجام شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وزیر کشور اضافه کرد: بنابر اعلام نماینده جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی با خریدهای حمایتی دولت به وفور ذخیره شده است و حدود ۳۵ هزار تن پرتغال و ۲۵ هزار تن سیب برای پایان سال خریداری و ذخیره سازی شده است و محوریت اقدامات حمایت از تولید داخلی بوده است.
فضلی خاطرنشان کرد: برمبنای گزارشها، هرگونه نگرانی از جهت تامین گوشت مرغ تا پایان سال مرتفع شده است و افزایش روند جوجه ریزی به میزان ۱۳۰ میلیون قطعه موجب شده تا مشکلی در این راستا نداشته باشیم.
رئیس شورای امنیت کشور همچنین به گزارشی درخصوص وضعیت اعتراضها نسبت به شرایط اقتصادی و معیشتی که در این جلسه ستاد مطرح و بررسی شد، اشاره کرد و گفت: تعداد کل تجمعات اعتراضی در آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۶ درصدی داشته است و همچنین تعداد کل تجمعکنندگان نیز با کاهش ۵۳ درصدی مواجه بودند.
وی در همین زمینه به جزئیات تفکیک شده ای از روند کاهش تجمعات در یک ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارائه کرد و گفت: تجمعات کارگری ۴۴ درصد، تجمعات صنفی ۴۴ درصد و تجمعات اقتصادی ۶۲ درصد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
رحمانی فضلی به برخی موضوعات مهم مورد نارضایتی مردم در عرصه اقتصادی اشاره کرد و گفت: آثار مترتب بر سهمیه بندی بنزین، کمبود گاز مایع در چند استان از جمله؛ استان سیستان و بلوچستان و نارضایتی سپرده گذاران موسسات مالی، از این جمله هستند که با تدابیر لازم برخی از این نارضایتی مرتفع شده است.
وی گفت: قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی مورد بررسی، بطور متوسط حدود ۴ درصد افزایش قیمت داشته است و تأثیر واقعی و عملی این طرح بر روند افزایش قیمت ها، بسیار کمتر از میزان افزایش قیمت ها در فضای ادراک عمومی مردم است.
انتهای پیام/4082/
انتهای پیام/