دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فولکس واگن از یک زیان مالی بی‌سابقه خبر داد

فولکس واگن اعلام کرده که ضرر مالی واردشده به این شرکت در پانزده سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
کد خبر : 46568

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا و به نقل از فایننشیال تایمز، فولکس واگن اعلام کرده است که این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلیادی یک میلیارد و 700 میلیون یورو ضرردهی داشته است.


فولکس واگن هشدار داده که درآمد سال جاری شرکت از 12 میلیارد و 700 میلیون دلار سال گذشته کمتر خواهد بود. این در حالی است که در زمان مشابه سال گذشته شرکت 2 میلیارد و 9 میلیون یورو سوددهی داشته است.



شرکت آلمانی فولکس واگن طی سال‌های گذشته خودروهای دیزل خود را به نرم‌افزاری تجهیز کرده بود که میزان آلایندگی را تا 40 برابر کمتر از آلایندگی واقعی نشان می‌داد. ماه گذشته کشف این موضوع رسوائی عظیمی برای شرکت فولکس واگن به بار آورد.


فولکس واگن اقرار کرد که 11 میلیون خودرو با این تکنولوژی فروخته است و از این میزان 8 میلیون و 500 هزار دستگاه آن در کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. فولکس واگن موظف شده است طی فراخوانی فوری این خودروها را تعمیر کند.


ماتیاس مولر رئیس جدید هیات مدیره فولکس واگن گفت: مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون یورو در نظر گرفته‌شده، فقط صرف تعمیر خودروهای معیوب می‌شود و جریمه‌ها و بقیه هزینه‌ها نیز به آن اضافه خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فولکس واگن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته