دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پاسخ‌ به تمام شبهات درباره حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه به تمام شبهات درخصوص حمله سپاه به پایگاه عین‌الاسد پاسخ گفت که در این گزارش به‌صورت اختصار آورده شده است.
کد خبر : 465438
4bv510fd989ceb1knol_800C450.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه با چندین فروند موشک بالستیک مقر نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد عراق را مورد هدف قرار داد. 


البته آمریکایی‌ها بعد از حمله سپاه به پایگاه عین‌الاسد بعد از 20 ساعت سکوت خبری مدعی شدند تلفات انسانی زیادی نداشته‌اند. سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری جزئیات عملیات سپاه علیه پایگاه عین‌الاسد را تشریح کرد که دارای نکات مهم ذیل است و برخی از سؤال‌ها و شبهات از درون جزئیات مطرح شده نشست خبری سردار حاجی‌زاده استخراج شده است.


1-برخی از رسانه‌های غربی اعلام کردند که ایران به آمریکا برای زمان حمله اطلاع داده بود؟


پاسخ: سردار حاجی‌زاده در پاسخ به این شبهه اعلام کرد که هیچ‌گونه تماسی از سوی ایران با آمریکایی‌ها نبوده است. پهپادهای آمریکا با جنگ الکترونیکی از کار افتادند و آنها نتوانستند مسیر موشک‌های ایران را تشخیص دهند و همین سبب عصبانیت آنها شده بود. فرمانده نیروی هوافضای سپاه این موضوع اشاره کرد آمریکایی‌ها در آماده‌باش کامل بودند.


2- تعداد موشک‌های ایران و محل‌های حمله توسط رسانه‌های غربی مورد شک قرار گرفته بود. برخی اعلام کردند موشک‌های ایران به هدف نخورده است و پایگاه التاجی مورد اصابت موشک قرار نگرفته است؟


پاسخ: به‌گفته سردار حاجی‌زاده ایران 13 موشک به پایگاه عین‌الاسد شلیک کرد. سپاه تنها پایگاه عین‌الاسد را مورد هدف قرار داد. البته ابتدا قرار بود پایگاه التاجی مورد اصابت موشک قرار گیرد که به دلیل نزدیکی به بغداد محل عملیات تغییر کرد. تمام 13 موشک به هدف خورده است و مقامات آمریکایی هم دیروز این موضوع را تأیید کردند.


3- برخی رسانه‌ها اعلام کردند این حمله هیچ تلفاتی نداشته است؟


پاسخ: فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد ایران قصد کشتن نیروهای آمریکایی به‌صورت انبوه را نداشته است. قصد سپاه انهدام اتاق عملیات پهپادی، الکترونیکی و سامانه‌‌های آمریکا بود. البته ایران اگر می‌خواست می‌توانست 500 نفر را در این عملیات همان ساعت اول به کام مرگ بکشاند. آمریکا کشته و زخمی در همین عملیات هم داده است و 9 فروند هواپیما(C130) امدادرسان جنازه‌ها را به بغداد، اردن و اسرائیل منتقل کرده است.


4- منابعی ادعا کردند موشک‌های ایرانی منحرف شده است و یا اینکه سامانه آمریکا خاموش بوده است؟


پاسخ: آمریکایی‌ها در آماده‌باش کامل بودند هیچ سامانه‌ای پدافندی آمریکا خاموش نبود ولی با اختلال الکترونیکی توسط سپاه موشک‌ها از درون پدافند آمریکا عبور کرده و همگی به هدف مورد نظر ایران اصابت کرده است. 15 دقیقه بعد از عملیات یک عملیات جنگ الکترونیک بزرگ انجام شد و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای لحظاتی از کنترل آنها خارج شدند و این اقدام ضربه روحی بزرگی به آنها زد که بسیار از آن سراسیمه شدند.


5- انتقام سخت ایران به همین موضوع ختم می‌شود؟


پاسخ: ایران به‌دنبال انهدام کامل تیم ترور شهید سلیمانی بود که مقر اصلی هدایت این گروه ترور در پایگاه عین‌الاسد قرار داشت که تمام سیستم‌های راهبردی و الکترونیکی و هدایت‌پذیر آن توسط موشک‌های سپاه منهدم شد و اولویت ایران کشتن سربازان آمریکایی نبوده است ولی ده‌ها کشته و زخمی برای آمریکا برجای مانده و زخمی‌ها به بیمارستان‌های خارج از عراق منتقل شده‌اند. البته اطلاعات سپاه اعلام کرد که بیش از 80 نفر کشته شده‌اند. برخی منابع غربی هم از کشته و زخمی شدن بیش از 240 نفر خبر داده بودند.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته