دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علت استعفای مجیدی چه بود؟

فرهاد مجیدی استعفایی داد که با آن مخالفت شد اما دلیل چنین تصمیمی از سوی سرمربی استقلال چه بود؟
کد خبر : 465437
photo_2020-01-07_16-17-56.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در شرایطی که سایت باشگاه استقلال خبر استعفای فرهاد مجیدی را تکذیب و تأکید کرد تیم فوتبال این باشگاه زیر نظر سرمربی تیم برای حضور قدرتمند برای دیدارهای ادامه فصل آماده می‌شود اما مجیدی با ایجاد فضایی رسانه‌ای که خبر استعفایش اعلام شود و بعد مورد تکذیب قرار بگیرد برای رسیدن به اهدافی که دارد گام برداشت.


باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی متحمل هزینه‌هایی زیادی شد و بخش از پولی که باید در آینده خرج می‌کرد را در فهرست هزینه‌هایش قرار داد تا بتواند این مربی ایتالیایی را حفظ کند اما بی‌اعتمادی موجب شد تا استراماچونی به استقلال بازنگردد. از سویی دیگر پرداخت مطالبات هروویه میلیچ و شیخ دیاباته هم روی باشگاه فشار آورد و جالب اینکه میلیچ باوجود دریافت رسید واریز مطالباتش، قصد دارد قراردادش را فسخ کند که چنین حقی بر مبنای قرارداد به او داده نشده است.


فرهاد مجیدی در شرایطی حاضر شد جانشین استراماچونی شود که در کادر فنی خود درخواست دستیاران خارجی داشت. او بدن‌ساز انگلیسی و کمک مربی اسپانیایی می‌خواست که پس از مذاکرات مدیران با مجیدی بحث بدن‌ساز خارجی منتفی شد و او پذیرفت علیرضا ربانی که سابقه حضور در اسپورتینگ لیسبون پرتغال در کارنامه وی دیده می‌شود به استقلال بیاید تا این مربی جای استیو جونز بدن‌ساز آبی‌پوشان شود.


حالا خبر می‌رسد که با حضور دستیار اسپانیایی که مجیدی قصد داشت از او در زمان مربیگری‌اش در تیم فوتبال امید ایران استفاده کند و فدراسیون مخالفت کرد در باشگاه استقلال هم مخالفت شده است. این موضوع به همراه پرداخت بخش کمتری از مطالبات بازیکنان نسبت به وعده داده شده و انتقال اردوی تمرینی نیم‌فصل استقلال از امارات به جزیره کیش باعث نگرانی مجیدی گشته و این مربی نمی‌خواهد در میانه راه به خاطر مشکلات مالی تیمش متضرر شود و اعتبارش به خطر بیفتد.


هواداران استقلال که با رفتن استراماچونی شاهد هدر رفتن 5 امتیاز ارزشمند برابر پیکان و ماشین‌سازی تبریز بودند، در صورت ناکامی مجیدی در کسب امتیازات از دست رفته، شروع به اعتراض خواهند کرد و سرمربی جدید آبی‌پوشان می‌داند که طرفداران استقلال تاب ناپدید شدن رؤیای قهرمانی را نخواهند داشت.


فرهاد مجیدی در موقعیت حساسی هدایت استقلال را پذیرفته و از تاکتیک استعفا استفاده کرده است تا به اهدافی که دارد دست پیدا کند. او زمانی محبوب هواداران استقلال باقی می‌ماند که بتواند در کسب نتیجه خوش بدرخشد و بار دیگر آبی‌پوشان را صدرنشین لیگ برتر کند. در جام حذفی از سد سپاهان عبور کند و در ادامه نیز بتواند استقلال را به فینال و نهایتاً قهرمانی برساند. در لیگ قهرمانان آسیا هم حداقل تیمش را به مرحله حذفی برساند.


اگر مجیدی نتواند در استقلال موفق باشد نه‌تنها محبوبیتی در قامت سرمربی آبی‌پوشان ندارد بلکه با اعتبار شماره هفت خود در زمانی که بازیکن استقلال بود، بازی کرده و دیگر جایگاه گذشته را نزد طرفداران تیم مورد علاقه‌اش ندارد. مجیدی مسئولیت مهمی پذیرفته و باید برای به نتیجه رساندن استقلال از تمام ظرفیت‌های موجود درون و برون آبی‌ها استفاده کند تا محبوب دل هواداران باقی بماند. او تیم خوبی را از استراماچونی تحویل گرفته و می‌تواند با تقویت آن در فصل نقل و انتقالات زمستانی که 23 دی به پایان می‌رسد، استقلال را به افتخارات جدیدی برساند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته