دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1398 - 09:12
دبیر مراسم بزرگداشت روز ملی خون نادر کشور اعلام کرد؛

شناسایی خون‌های نادر در کشور توسط مراکز انتقال خون 17 استان

دبیر مراسم بزرگداشت روز ملی خون نادر کشور گفت: مراکز انتقال خون در 17 استان کشور خون‌های نادر را شناسایی می‌کنند.
کد خبر : 465434

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مصطفی مقدم در مراسم بزرگداشت روز ملی خون‌های نادر گفت: از اردیبهشت سال 87 تاکنون بیش از 17 مرکز استان با تجربه فنی و علمی پاسخگوی اولیه یا نهایی نمونه‌های مشکل‌دار بیماران بوده‌اند.


وی در مورد دستاوردهای این طرح ملی گفت: در این مدت بیش از 35 هزار نمونه خون اهدایی از مراکز منتخب استان‌ها آزمایش شده است.


دبیر مراسم بزرگداشت روز ملی خون نادر کشور ادامه داد: گروه‌های خونی بمبئی، دافی، کید و لوتران از جمله گروه‌های خونی نادری هستند که در آزمایشگاه ایمنو هماتولوژی سازمان خون مورد بررسی قرارگرفته‌اند و تاکنون تعداد یک‌‌هزار و 200 نفر دارای خون نادر و 100 نفر دارای خون بسیار نادر در سامانه اطلاعاتی این سازمان ثبت شده‌اند.


مقدم افزود: برای موارد اورژانس هم اکنون 230 واحد خون اهدایی نادر در دمای زیر 80 درجه سانتیگراد ذخیره‌سازی شده و جان تعداد زیادی از بیماران با خون‌های نادر اهدایی توسط هموطنان ایثارگرمان نجات یافته است.


وی همچنین به ضرورت آنتی بادی اسکرین برای نجات جان مادران باردار و تولید صنعتی کیت غربالگری مربوط در کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این نیاز محقق شود.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال خون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته