دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صمت:

عرضه خودرو افزایش می‌یابد / تصویب پرداخت تسهیلات به خودروسازان

رحمانی درباره مصوبه پرداخت تسهیلات به خودروسازان گفت: شورای پول و اعتبار تصویب کرد تا 5 هزار میلیاردتومان به خودروسازان برای تسویه‌حساب با قطعه‌سازان، پرداخت شود.
کد خبر : 465320
636757150347275869-705x450.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره پرداخت تسهیلات به خودروسازان، گفت: هفته گذشته شورای پول و اعتبار پرداخت 5 هزار میلیارد تومان به خودروسازان را تصویب کرد تا شرکت‌های خودروساز از این اعتبار برای پرداخت بدهی خود به قطعه‌سازان استفاده کنند. اگرچه 5 هزار میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست اما می‌تواند مشکل خودروسازان را تا حدودی رفع کند.


عضو کابینه دوازدهم اظهار کرد: مقرر است به هر خودروساز 2 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت شود تا این اعتبار در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد؛ روند تخصیص این اعتبار همانند 4 هزار میلیارد تومانی است که در سال گذشته پرداخت شد.


اولویت پرداخت 5 هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان مشخص شد


وی اضافه کرد: 5 هزار میلیارد تومان در وهله نخست به قطعه‌سازانی پرداخت می‌شود که جزء زیرمجموعه خودروسازان نبوده و به معنای واقعی خصوصی باشند زیرا برخی از قطعه‌سازان زیر مجموعه خودروسازان هستند.


قیمت خودرو کاهش می‌یابد


رحمانی پرداخت 5 هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی آنها به قطعه‌سازان را عاملی برای تحرک در صنعت خودروسازی دانست و ادامه داد: از آنجایی که تولید خودروسازان افزایش یافته و عرضه به بازار بیشتر می‌شود، قیمت خودرو کاهش می‌یابد.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته