دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها: برخی ایرلاین‌های بدهکار، سرمایه‌شان را به حوزه‌های دیگر وارد می‌کنند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه میانگین درآمد شرکت فرودگاه‌ها 400 میلیارد تومان و رقم هزینه‌های جاری بیش‌ از 850 میلیارد تومان است، گفت: مهم‌ترین مشکل در وصول بدهی ایرلاین‌ها، شرکت‌هایی هستند که از یک سو به ما بدهی دارند و از سوی دیگر سرمایه‌هایشان را در حوزه‌های دیگر وارد می‌کنند.
کد خبر : 46504

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، رحمت الله مه‌آبادی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاین‌های بدهکار به شرکت فرودگاه‌های کشور به سه دسته طبقه بندی شده‌اند، افزود: دسته‌ای از ایرلاین‌ها مانند ایران‌ایر با توجه به سطح بالای خدمات تکلیفی و همچنین فشار تحریم‌ها خود تحت فشار زیادی هستند.


وی تصریح کرد: دسته دیگر ایرلاین‌هایی هستند که در وضعیت اقتصادی نسبتا مطلوبی قرار داشته و امیدواریم بتوانیم از شرایط آنها نهایت استفاده را ببریم.


مه‌آبادی ادامه داد: اگر در کنار رقم بودجه جاری پروژه‌های گسترده فرودگاهی و همچنین نیاز به سرمایه‌گذاری 250 میلیارد دلاری در این عرصه را جمع کنیم، متوجه وضعیت دشوار شرکت‌ فرودگاه‌ها خواهیم شد.


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بالا بودن میزان خدمات تکلیفی شرکت فرودگاه‌ها در طول سال‌های گذشته تاکید کرد: مجبور شده‌ایم در برخی از مسیرها به لاین‌های داخلی تخفیفی 80 درصدی بدهیم. همچنین در کنار آن با دستور دولت 35 درصد از تعرفه خدمات شرکت فرودگاه‌ها نیز کاهش یافته است.


وی با تاکید بر اینکه یقینا با این شرایط به تخفیف منابع اعتباری جدید نیاز خواهیم داشت، اضافه کرد: امیدواریم با اجرایی شدن طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شرایط ایرلاین‌ها برای اجرایی کردن تعهداتشان نیز بهبود پیدا کند.


مهابآدی درباره طرح اجرایی شدن نظام وصول مطالبات غیرمتمرکز در شرکت فرودگاه‌ها خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح فرودگاه‌ها می‌توانند به صورت جداگانه و مستقل مطالبات خود از ایرلاین‌ها را پیگیری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته