دانشگاههای نسل سوم باید فضای مطلوبی برای رشد دانشجویان ایجاد کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دهاقان، ظهر امروز کارگاه آشنایی با دانشگاههای نسل سوم با حضور جمعی از علاقهمندان در سالن اجتماعات شهید بشارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.
مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در این کارگاه گفت: دانشگاههای نسل اول بر پایه و اساس آموزش بنا شدهاند و به نوعی آموزشمحور هستند. در دانشگاههای نسل دوم علاوه بر آموزش تا حدودی به مقوله پژوهش پرداخته میشود و پژوهش تا حدی مورد بررسی قرار میگیرد، به عبارتی تبادلات پژوهشی در دانشگاههای نسل دوم آغاز میشود.
بابک بهفروز اضافه کرد: دانشگاه نسل سوم نیز علاوه بر اهدافی که به لحاظ آموزشمحوری و پژوهشمحوری دنبال میکند بر پایه کارآفرینی بنا میشود.
استادان در دانشگاه نسل سوم باید با اهداف دانشگاه کارآفرین همسو باشند
وی افزود: نقش دانشگاه نسل اول در دفاع از حقیقت است و وظیفه استاد در دانشگاه نسل دوم نیز این است که به کشف طبیعت مبادرت ورزد. در دانشگاه نسل سوم علاوه بر این موارد، ایجاد ارزش افزوده جزء وظایف اصلی دانشگاه به شمار میرود.
مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان متذکر شد: دانشگاه نسل سوم باید علاوه بر علم و پژوهش، حائز ارزشافزوده برای حضور در صنعت و در مجامع برون دانشگاهی باشد.
بهفروز ادامه داد: در نسل سوم دانشگاه، دانشجویان باید به محض ورود به دانشگاه در سبد ارزشی خود تغییراتی ایجاد کنند، بهنحویکه تفکر آنها به سمت تفکر مولد برود، نگاه فناورانه را به موضوعات درس و کلاس داشته باشند و از کارهای گروهی برای انجام امور استفاده کنند.
وی تأکید کرد: استادان در دانشگاه نسل سوم باید همسوئی ذهنی با اهداف دانشگاه کارآفرین داشته باشند و نقش مربیان را برای دانشجویان ایفا کنند. توان تبدیل ایده و خلاقیت علمی را در خود بیفزایند و حرفههای متناسب با ظرفیتهای فردی را به صورت سبد متوازن به دانشجویان پیشنهاد دهند.
مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان متذکر شد: دانشگاههای نسل سوم باید شاخصهای ارتقای اعضای هیئتعلمی را فراهم کنند و فضای مطلوبی را برای رشد دانشجویان و استادان به وجود بیاورند. حرکتهای فرهنگی را در ساختار شبکهای پایهریزی کنند.
انتهای پیام/4078/
انتهای پیام/