دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با آنا:

مناطق آزاد به دروازه واردات تبدیل شد/ لزوم تجدید نظر در معافیت‌های مالیاتی

مهرداد لاهوتی درباره وضعیت معافیت‌های مالیاتی در بودجه 99 گفت:متاسفانه شاهد افزایش معافیت‌های مالیاتی غیرضرور در کشور هستیم. برای افزایش درآمد، باید در بسیاری از این معافیت‌ها تجدید نظر کرد.
کد خبر : 464244
1397111522295427416548754.jpg

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد کلان گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، درباره لزوم افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: کشور را باید به سمت وصول مالیات ببریم ولی بحث این است که چگونه این موضوع رخ می‌دهد؟ طبق بودجه 98 قرار بود 130 هزار میلیارد تومان از این طریق درآمد کسب شود؛ این رقم در بودجه جدید، به 175 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. یکی از راه‌های افزایش درآمد مالیاتی، حذف معافیت‌های مالیاتی غیر ضرور است.


وی تصریح کرد: دولت درآمدهای مالیاتی را 30 درصد افزایش داده است. اما نباید عدد واهی در بودجه بگذاریم و نتوانیم آن را وصول کنیم. امسال هم دولت قدم‌­های خوبی در جهت افزایش درآمدهای مالیاتی برداشت.


نماینده مردم لنگرود با اشاره به تخصیص بودجه به دستگاه­‌ها براساس عملکرد آنها بیان کرد: اقدام خوبی است و دولت هم طبق لایحه همین برنامه را دارد ولی باید وارد ماهیت آن شد و دید که آیا شدنی است یا خیر.


لاهوتی با اشاره به معافیت مالیاتی فراوان در کشور گفت: متاسفانه شاهد معافیت‌های مالیاتی زیادی در کشور هستیم. در بسیاری از این معافیت‌ها باید تجدید نظر کرد. درحال حاضر لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس است. معافیت‎‌های زیادی در این لایحه داده شده است.


وی ادامه داد: به اعتقاد بنده تمام این معافیت‎‌ها را به جزء بخش کشاورزی باید حذف کرد. منابع مالی حاصل شده از حذف معافیت‌های مالیاتی می‌تواند به آبادانی کشور کمک کند.


نماینده مردم گیلان درباره معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد گفت:در معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد هم در شرایط فعلی که این مناطق محلی برای واردات هستند، باید تجدید نظر کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته