دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1398 - 11:37
قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با آنا:

دولت مدارس و ادارات را برای تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی تعطیل کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از دولت خواست مدارس و ادارات برای حضور هرچه باشکوهتر مردم در مراسم وداع با پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تعطیل شود.
کد خبر : 464198
139505041255114388209684.jpg

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ملت ایران اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی شخصیت برجسته‌ای بود که عمر با برکت خود را در راه امنیت کشور صرف کرد و در همین راه هم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


وی با بیان اینکه در هیئت رئیسه تصمیم گرفتیم به منظور حضور نمایندگان در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید سلیمانی صحن علنی مجلس را روز دوشنبه تعطیل اعلام کنیم، تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم وداع ملت ایران با سرباز فداکار وطن ادارات و مدارس در این ایام تعطیل اعلام شود.


به گزارش آنا، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با توجه به برگزاری مراسم  تشییع پیکر پاک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه برگزار نمی‌شود. این تصمیم به منظور حضور نمایندگان در این مراسم و تقدیر از خدمات ارزنده فرمانده شهید سپاه قدس گرفته شده است.


سپهبد  «حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی بامداد روز جمعه در حمله پهپادهای متجاوز آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. خبری که لحظاتی بعد سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای آن را تأیید و اعلام کرد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.»


پنتاگون رسماً مسئولیت ترور سردار سلیمانی را به عهده گرفت و بامداد جمعه در بیانیه‌ای نوشت:  بر اساس دستور رئیس جمهوری [دونالد ترامپ] ارتش ایالات متحده اقدامی دفاعی قاطعی برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در خارج با کشتن قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از سوی ایالات متحده به عنوان سازمان تروریستی خارجی شناسایی شده، انجام داد.


پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس بیان کرد سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ساراسليمانى
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
۰
واقعا اگه تعطيل كنندكه بريم عالى ميشه من خيلى دلم ميخواد در مراسم حضور داشته باشم اما متاسفانه همون تايم امتحان دارم?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
۰
من شرکت خصوصی هستم و در میدان آزادی محل کارم تعطیل کنید که بتوانیم در مراسم شرکت کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
۰
واقعا خواهش میکنیم که روز دوشنبه برای تشییع سردار حاج قاسم ادارات تعطیل شوند. الان در اداره ما چندین نفراشکریزان برای فردا مرخصی می خواهند.
هلدینگ شایسته