دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1398 - 11:27
دبیر انجمن چشم پزشکی ایران:

هموطنان برای استفاده از لنز چشمی حتماً با پزشک مشورت کنند

دبیر انجمن چشم پزشکی ایران نسبت به تبعات و عوارض استفاده از لنزهای چشمی که در آرایشگاه‌ها عرضه می‌شود، هشدار داد.
کد خبر : 464193
95.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی صادقی طاری در آستانه برگزاری چهارمین همایش چشم پزشکی بهاره، نسبت به تبعات و عوارض استفاده از لنزهای چشمی که در آرایشگاه‌ها عرضه می‌شود، هشدار داد و گفت: بعضاً شاهد هستیم که برخی آرایشگاه‌ها برای زیبایی به مراجعین خود لنز پیشنهاد می‌کنند که در اکثر موارد این لنزها استاندارد نیست و باعث آسیب جدی به چشم‌ها می‌شوند.


دبیر اجرایی چهارمین همایش چشم پزشکی بهاره، با اشاره به این مطلب که لنز چشمی به‌عنوان وسیله‌ای شناخته می‌شود که کاربرد پزشکی دارد، افزود: ممکن است در موارد خاص برای زیبایی از لنز استفاده شود که در این صورت نیز، می‌بایست با چشم پزشک مشورت شود.


وی، با انتقاد از عرضه لنزهای چشمی در موسسات غیر چشم پزشکی و آرایشگاهی، تأکید کرد: لنز چشمی را نمی‌توان هرکجا تجویز کرد، زیرا برای استفاده از این لنزها می‌بایست از سلامت چشم اطمینان داشت. برای استفاده از لنز، چشم باید عاری از هر نوع بیماری باشد، بنابراین، لازم است که افراد قبل از اینکه بخواهند از لنز چشمی استفاده کنند، حتی برای زیبایی، می‌بایست توسط چشم پزشک معاینه شوند.


صادقی طاری، به لنزهای اجاره‌ای اشاره کرد و افزود: عفونت‌های چشمی، از تبعات استفاده از لنزهای اجاره‌ای است که سلامت بینایی افراد را تهدید می‌کند. معاینه چشم قبل از استفاده از لنز، موضوع مهمی است، به‌طوری که فردی که خشکی چشم دارد، نمی‌تواند از لنزهای چشمی استفاده کند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب