دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1398 - 11:25

آماده‌باش کامل نیروهای آمریکایی در بالاترین سطح

در پی ترور سردار سلیمانی همه نیروهای آمریکایی در منطقه در بالاترین سطح آماده‌باش قرار گرفتند.
کد خبر : 464032
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فاکس نیوز، همه نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا به حالت آماده‌باش کامل و در بالاترین سطح هشدار قرار گرفتند.


به دنبال ترور سردار شهید قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی، مقامات عالی ایران ازجمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور ایران تأکید کرده‌اند که انتقام سختی در راه خواهد بود.


صبح امروز نیز جنگنده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی غربی به پرواز در آمدند.


پنتاگون اعلام کرده است که دستور ترور سردار سلیمانی از سوی دونالد ترامپ مورد تائید قرار گرفته بود.


بامداد امروز جمعه سیزدهم دی‌ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تائید کرد.


سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».


در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است.


در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از کارکنان آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»


پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته