دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1398 - 10:12

جزئیاتی از عملیات آمریکا برای ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس

عملیات ترور سردار سلیمانی «رعد کبود» نام داشت که بامداد جمعه انجام شد و طی آن دو خودرو در حال خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف بالگردهای آمریکایی قرار گرفتند.
کد خبر : 464009
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از میدل ایست نیوز، منابع عربی به «العربی الجدید» خبر دادند که عملیات ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» و پنج عنصر از نیروهای الحشد الشعبی در پی حمله امریکا با چند بالگرد آپاچی در فرودگاه بغداد انجام‌شده است.


به گفته منابع عراق این عملیات که «رعد کبود» نام‌گرفته بامداد جمعه انجام شد و در آن دو خودرو که در حال خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد بودند هدف قرار گرفتند.


این حمله در حالی است که از 48 ساعت گذشته آسمان بغداد شاهد پرواز بی‌سابقه بالگردهای آمریکایی بوده است.


الحشد الشعبی در آغاز از جان باختن «محمدرضا»، مسئول بخش تشریفات سازمان حشد خبر داد، و اخبار ضدونقیضی از جان باختن «قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» نیز پخش شد که به علت دشواری شناسایی اجساد اعلام رسمی آن به تعویق افتاد.


به گفته این منابع، سلیمانی و المهندس با یک هواپیمای سوریه‌ای به فرودگاه بغداد رسیده بودند و داماد سردار سلیمانی و یک شخصیت لبنانی (که درباره هویت او هم اخبار ضدونقیض منتشر می‌شود) همراه وی بودند و ابو مهدی المهندس و رئیس تشریفات حشد به استقبال آنان رفته بودند.


این منابع افزوده‌اند که اجساد به بیمارستانی در بیمارستان مثنی منتقل‌شده و فرماندهان شبه‌نظامیان مسلح اعلام کرده‌اند که این منطقه در معرض تکرار حملات است و برای همین بهتر است کسی به آن سمت نرود.


یکی از سران الحشد الشعبی نیز گفت که اوضاع بسیار مبهم است و احتمالاً با توجه به‌شدت گرفتن خطر تعدادی از آن‌ها به‌خصوص آن‌ها که در تجمع در برابر سفارت امریکا حضور یافتند به علل امنیتی از عراق خارج شوند.


این منابع گفتند که «عادل عبدالمهدی» تاکنون هیچ واکنشی به موضوع نداشته و به تماس‌های فرماندهان بلندپایه حشد پاسخ نداده است.


یک مقام نظامی عراقی نیز خبر داد که ارتش عراق در حالت آماده‌باش کامل است و اوضاع بغداد بسیار خطرناک است چون شبه‌نظامیان در خیابان‌های بغداد شده‌اند.


همزمان کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرد که کنگره در جریان این حمله نبوده است.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته