دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1398 - 21:25

دهلی سردترین روز خود را در یک‌صد سال اخیر تجربه کرد

با ورود یک موج هوای به شدت سرد به هند، دهلی نو، پایتخت این کشور سردترین روز خود را در بیش از یک قرن اخیر تجربه کرده است.
کد خبر : 463859
4.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دمای دهلی‌نو به حدود 9 درجه سانتی‌گراد رسید. با سردتر شدن هوا، مه این شهر را در بر گرفت و آلودگی هوا نیز افزایش یافت.


از زمان ثبت دمای هوا در این شهر در سال ۱۹۰۱، این سردترین دمای هوای ثبت شده در این شهر بوده است. پیش از این کمترین دمای هوا در ژانویه ۲۰۱۳ با ۹.۴ درجه سانتی‌گراد ثبت شده بود.


حداکثر دمای هوا در بیشتر شهرهای شمالی هند هم به زیر ده درجه رسیده است.


پناهگاه‌های شبانه دهلی به سرعت پر از بی‌خانمانانی شده که از سرما به این اماکن پناه برده‌اند. حداقل دما در پایتخت در چند روز گذشته بین یک تا ۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.


برخلاف بسیاری از شهرهای اروپایی و آمریکایی که خانه‌ها به وسایل گرمایشی مجهز هستند، بسیاری از خانه‌ها در هند برای فصل سرما امکانات چندانی ندارند و مجهز نیستند.


میلیون‌ها هندی فقیر پول برای خریدن وسایل گرمایشی ندارند و برای گرم ماندن از پتوهای ضخیم و بطری‌های آب گرم لاستیکی استفاده می‌کنند.


هوای سرد و کمبود دید باعث شده حرکت بیش از ۳۰ قطار و ۴۵۰ پرواز هواپیما با اختلال مواجه شود. چندین پرواز همچنین لغو شدند و مه غلیظ همچنین باعث اختلال در ترافیک جاده‌ها شده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: دهلی‌نو هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته