دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1398 - 18:51

حمله طالبان درافغانستان دست کم ۲۶ کشته برجای گذاشت

موج جدید حملات طالبان در مناطق شمالی افغانستان دست‌کم ۲۶ کشته برجای گذاشته است.
کد خبر : 463826
4.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، موج جدید حملات طالبان در مناطق شمالی افغانستان دست‌کم ۲۶ کشته برجای گذاشته است. منابع خبری امروز به نقل از مقامات محلی در افغانستان ضمن اعلام این خبر تصریح کرد که هدف عمده این حملات، نیروهای امنیتی تحت امر دولت مرکزی بوده‌اند.


شبه‌نظامیان طالبان که کنترل حدود نیمی از خاک افغانستان را در دست دارند تقریباً به صورت روزانه در حملاتی سربازان، نیروهای امنیتی و مسئولان دولتی را هدف قرار می‌دهند که در اغلب موارد غیرنظامیان نیز از گزند این حملات در امان نمی‌مانند.


در جریان حملات تازه نیروهای طالبان به شمال افغانستان دست‌کم ۲۶ نفر جان باخته‌اند. بر اساس این گزارش طالبان مسئولیت کلیه حملات را بر عهده گرفته است.


یکی از این حملات سه‌شنبه شب به پاسگاه پلیس در بخش «دشت ارچی» واقع در ولایت قندوز صورت گرفته که به گفته یک مسئول محلی دست‌کم ۱۰ کشته و ۴ مجروح برجای گذاشته است.


بر اساس این گزارش طالبان در حمله‌ای دیگر به یک پاسگاه در ولایت بلخ ۸ تن از نیروهای امنیتی دولت را کشتند. به گفته یک مسئول محلی از سرنوشت چهار مأمور دیگر امنیتی که در جریان این حمله به شدت مجروح شده بودند خبری در دست نیست.


ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اعلام کرده است که حمله به پاسگاه امنیتی پلیس در ولایت بلخ توسط برخی عناصر نفوذی صورت گرفته است. به گفته سخنگوی طالبان عناصری از مدت‌ها پیش به صفوف نیروهای امنیتی در ولایت بلخ نفوذ کرده و منتظر فرصتی مناسب برای انجام حمله شده بودند.


 با آنکه طالبان غالباً در بر عهده گرفتن مسئولیت حملات اندکی غلو می‌کند اما بارها دیده شده که اعضای این گروه شورشی برای آنکه اهداف خود را ساده‌تر مورد حمله قرار دهند یونیفرم‌های مأموران امنیتی را به تن کرده و به برخی مراکز دولتی و نظامی نفوذ می‌‌کنند.


طالبان همچنین در سومین حمله سه‌شنبه شب خود به مناطق شمالی افغانستان پاسگاه نیروهای امنیتی در ولایت تخار را هدف قرار دادند. محمدجواد هجری، سخنگوی والی تخار با تائید وقوع این حمله اعلام کرده است که در جریان تبادل آتش میان دو طرف هفت نیروی امنیتی و یازده تن از نیروهای طالبان کشته شدند.


هدف قرار دادن یک مجتمع نیروهای شبه‌نظامی هوادار دولت در ولایت جوزجان بخشی دیگر از حملات تازه طالبان را تشکیل داد که در جریان آن دست‌کم ۱۴ نیروی امنیتی افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته