دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1394 - 15:18
آغاز نشست شورای حقوق‌بشر فلسطین در ژنو

عباس: حامل پیام‌ آزادی‌خواهی ملت فلسطین هستم/ اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

از دقایقی پیش نشست شورای حقوق‌بشر ژنو در زمینه اوضاع فلسطین آغاز شد . در ابتدای این نشست، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ایراد سخنرانی پرداخت.
کد خبر : 46382

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز نشست شورای حقوق‌بشر در ژنو گفت: صلح، امنیت و ثبات تا زمانی که اسرائیل به اشغالگری پایان ندهد، محقق نخواهد شد.


«عباس» با بیان اینکه اسرائیل با صدور حکم اعدام‌های خیابانی آشکارا حقوق بین‌الملل را نقض کرده است، افزود: اسرائیل با حمایت نیروهای نظامی به شهرک‌نشینان اجازه می‌دهد تا به دشمنی علیه فلسطینیان ادامه دهند.


وی با تاکید بر اینکه نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی نیازمند مداخله قوی نهادهای بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: فلسطینیان خواستار دخالت فوری نهادهای بین‌الملی از جمله سازمان ملل متحد هستند. ما سال‌هاست که درباره تجاوزات اسرائیل به قدس هشدار می‌دهیم.


به‌گفته «عباس»، ارتش اسرائیل با حملات خود، اوضاع را در مسجدالاقصی تغییر داده است. همچنین شهرک‌نشینان اسرائیلی با راه‌انداختن درگیری و افزایش خشونت، درگیری‌ها را از حالت مذهبی به حالت سیاسی تغییر داده‌اند.


وی با غیرقابل قبول توصیف کردن وضع کنونی گفت: جنایت‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی نوعی جنایت جنگی و جنایت ضدبشری است.


«عباس» افزود: من به سازمان ملل آمده‌ام و حامل پیام مردمی هستم که خواهان آزادی هستند. نهادهای بین‌المللی وظیفه دارند تا تدابیر لازم را برای تحقق عدالت در حق ملت فلسطین اتخاذ کنند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته