دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1394 - 16:20

آغاز عملیات مرمت گنبد کلیسای بیت‌اللحم در اصفهان

مدیر گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد عملیات مرمت گنبد کلیسای بیت‌اللحم در اصفهان آغاز شد.
کد خبر : 46379

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان منصور زیرک با اعلام این خبر افزود: «با عنایت به هماهنگی‌های به عمل آمده میان اداره کل میراث فرهنگی استان و شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، کار مرمت پوسته بیرونی گنبد کلیسای بیت اللحم آغاز شد.»


وی تأکید کرد: «مرمتگران این حوزه به مدت بیست روز در ارتفاع بیش از 30 متر و در شرایط بسیار خطرناک کار نصب داربست را بر روی این گنبد به اتمام رساندند.»


وی تصریح کرد: «عملیات مرمت گنبد کلیسای بیت اللحم شامل تعویض آجرهای فرسوده، ترمیم بندکشی‌های فرسوده گنبد و ایزوله کردن در برابر شرایط جوی خواهد بود.»


کلیسای بیت اللحم مقدس (بدخهم) از بناهای جلفای اصفهان در عصر صفوی است. این بنای تاریخی در سال 1628 میلادی و در جنب کلیسای هاکوپ و کلیسای مریم مقدس توسط یکی از بزرگان و تجار جلفا با نام «خواجه پطرس ولیجانیان» با هزینه شخصی وی بنا شد. این کلیسا دارای تزئینات نقاشی بی‌نظیری بوده و در عین حال یکی از بزرگترین گنبدهای کلیساهای اصفهان متعلق به این کلیسا است.


کلیسای بیت اللحم در جنب میدان بزرگ جلفای اصفهان بنا شده و در تاریخ 17 اسفند 1381 به شماره 7643 توسط سازمان میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته