دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1398 - 12:45
هاشمی در جمع خبرنگاران:

شهردار تهران موضوع خرید یک‌هزار و 500 اتوبوس را پیگیری کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ بعد از مصوبه معاون اول رئیس جمهور قرار است یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس به تهران برسد و در این خصوص شهردار تهران باید پیگیر باشد.
کد خبر : 463733
5305106.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا محسن هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های شهری منطقه ۲ شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در شهر تهران دارای دو نوع پروژه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس هستیم که برخی از این نمونه‌های کوچک مقیاس آن امروز در منطه 2 تهران افتتاح شد.


وی با بیان این‌که در شرایط فعلی نباید از پروژه‌های فرامنطقه‌ای غافل شویم، گفت: پروژه‌های فرامنطقه‌ای در مناطق هم تأثیرگذار هستند و آغاز و طراحی آنها می‌تواند مردم را نسبت به آینده امیدوار کند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با وضعیت مترو در منطقه ۲ شهرداری تهران عنوان کرد: منطقه سعادت آباد، خط هفت مترو را دارد که هنوز دو ایستگاه آن افتتاح نشده است و باید تلاش کنیم این اتفاق بیفتد.


هاشمی در خصوص خط ۱۰ متروی تهران نیز گفت: باید مقدمات تصویب احداث خط 10 مترو را هم در شورای عالی ترافیک پیگیری کرده و آن را به نتیجه برسانیم.


وی ادامه داد: امروز بحث مصوبات در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مطرح است زیرا در طرح جامع ریلی تهران تنها هفت خط تأیید شده و هنوز پنج خط مترو مجوز ندارد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که چهار خط ال ار تی هم در شهر تهران هنوز مصوبه نگرفته است، گفت: خطوط مترو به گونه‌ای طراحی شده که تنها با یک تغییر در مسیر مردم بتوانند به مقصد خود برسند و باید زودتر این خطوط مصوبه لازم را برای اجرا بگیرند.


هاشمی در ادامه ضمن اشاره به خطوط اتوبوس‌رانی در منطقه 2 تهران گفت: اتوبوس مکمل خطوط مترو است که باید با طراحی و اجرا تغییری در حمل و نقل عمومی منطقه ایجاد کند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با مشکلات محله فرحزاد گفت: محله فرحزاد دو مشکل دارد. اولین آن بحث تصرفات است که باعث شده مردم هنوز اسناد لازم را اخذ نکنند و نکته دوم بحث طرح تفصیلی است که هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیده است.


وی تصریح کرد: باید باغات محله فرحزاد حفظ و در عین حال مشکلات ساخت و سازهای مردم هم برطرف شود و این موضوع را با شهردار منطقه هم مطرح کرده‌ام.


هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که رئیس دفتر رئیس جمهور گفته که شهرداری تهران اجازه دارد برود و اتوبوس از خارج از کشور خریداری کند، گفت: صرف گفته‌های رئیس دفتر رئیس جمهور کار پیش نمی‌رود. ایشان می‌گویند حاضریم اجازه‌هایی بدهیم اما لازم است نامه‌نگاری با شوراهای مربوطه انجام شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: چیزی که امروز در اختیار ما قرار دارد کافی است زیرا بعد از مصوبه آقای جهانگیری قرار است یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس به تهران برسد که توپ آن در زمین شهرداری تهران است.


وی در پایان گفت: شهرداری باید این موضوع را پیگیری کند و حتی حناچی هم گفته است که به زودی پیگیری می‌کند تا اتوبوس‌ها خریداری شده و به تهران برسد.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

برچسب ها: محسن هاشمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته