دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1398 - 14:22
مدیرعامل صندوق امداد ولایت:

1680 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد

مدیرعامل صندوق امداد ولایت گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۶٨٠ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.
کد خبر : 463553
156769499.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید باجلان پیش از ظهرامروز در نشست خبری به ارائه گزارش عملکرد ٩ ماهه صندوق امداد ولایت پرداخت و با اشاره به نامگذاری ١۴ اسفند به عنوان روز قرض‌الحسنه و ثبت آن در تقویم گفت: کمیته امداد امام خمینی ١۴ اسفند سال ١٣۵٧ تاسیس شد و تکالیف آن شناسایی محرومین و خدمات و تکریم به شخصیت نیازمندان است.


وی اضافه کرد: صندوق امداد ولایت بر اساس اساسنامه از سال ٩۵ با مجوز بانک مرکزی شروع به کار کرد و در سراسر کشور ٣٢ شعبه دارد که به ارائه خدمات به مددجویان می‌پردازد.


مدیرعامل صندوق امداد ولایت با بیان اینکه اولویت اصلی فعالیت این صندوق خدمات‌دهی به مددجویان و نیازمندان است، گفت: از سال ٩۵ تاکنون ٣ هزار میلیارد تومان به مددجویان وام پرداخت شده است.


وی با اشاره به اینکه هدف اصلی صندوق امداد ولایت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه اسلامی در کشور است عنوان کرد: امسال یک‌هزار میلیارد تومان به مددجویان وام پرداخت شده که ضمانت آن با شرایط مددجویان مساعد بود.


مدیرعامل صندوق امداد ولایت با بیان اینکه تا سقف ۵ میلیون تومان وام هیچ‌گونه کارمزدی دریافت نمی‌شود گفت: به مددجویان کمیته امداد وام‌های کارگشایی تا سقف ١٠ میلیون تومان، ودیعه مسکن بین ١۵ تا ٢٠ میلیون تومان، وام اشتغال و خودکفایی ۵٠ میلیون تومان و تعمیرات مسکن روستایی و شهری ٢۵ تا ٣۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود.


وی درباره بودجه صندوق امداد ولایت اظهار کرد: در سال ٩٧ بودجه این صندوق یک‌هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان بود که در سال ٩٨ به 2 هزار میلیارد تومان افزایش داشت و در سال ٩٩ بودجه به 3 هزار میلیارد می‌رسد.


باجلان گفت: امسال از این بودجه 2 هزار میلیارد تومانی حدود یک‌هزار و ۶٨٠ میلیارد تومان وام پرداخت شده که ٢٢٠ هزار فقره آن وام کارگشایی با اقساط ۵٠ ماهه بوده است.


مدیرعامل صندوق امداد ولایت اضافه کرد: امسال از این بودجه ١٧ هزار فقره وام ودیعه مسکن بالغ بر ١۵٠ میلیارد تومان، ٣۵٠ میلیارد تومان به ٢۴٠ هزار فقره وام اشتغال و توانمندسازی ، ٢١ هزار فقره بالغ بر ١٧۵ میلیارد تومان وام مسکن و ٧۵ میلیارد تومان به سیل زدگان پرداخت شده است.


باجلان اضافه کرد: علاوه بر مقرری که کمیته امداد امام خمینی به مددجویان خود پرداخت می‌کند ١٨٠٠ میلیارد تومان هم هزینه موارد درمانی، معیشت، فرهنگی و توانمندسازی آنان  می‌شود.


انتهای پیام /۴٠۴۶/


انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد وام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته