دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پروژه متروی «گلشهر به هشتگرد» را کدام شرکت ساخت؟

وزارت مسکن، راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به‌عنوان کارفرمایان پروژه «خط متروی گلشهر به شهر جدید هشتگرد»، ساخت و بهره‌برداری از این پروژه را به گروه سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء (ص) سپردند.
کد خبر : 463489
سرویس-رسانی-مجدد-مترو-خط-5-در-روزهای-جمعه-12.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء(ص) به‌عنوان مهم‌ترین بازوی سپاه در حوزه سازندگی و آبادانی کشور، پس از پایان جنگ تحمیلی و در ادوار گوناگون به ایفای نقش بارز در حوزه ساخت و اتمام پروژه‌های مختلف عمرانی و زیرساختی پرداخته است.


یکی از نهادهای زیرمجموعه این قرارگاه، «گروه سپاسد» نام دارد که در سال 1371 به‌منظور خدمت به جمهوری اسلامی ایران، در جهت رشد و توسعه پایدار کشور تأسیس شد.


این گروه با احداث پروژه‌های ملی مانند سد مخزنی کرخه «بزرگترین سد خاکی تاریخ کشور» و سد گتوند علیا «بلندترین سد خاکی کشور»، به‌عنوان یک هلدینگ بزرگ پیمانکاری در بازار و صنعت ساخت پروژه‌های زیربنایی، سد و تأسیسات وابسته، شبکه‌های آبیاری، زهکشی و انتقال آب، حمل‌ونقل ریلی، نیروگاه و شبکه‌های انتقال برق ایفای نقش می‌کند.


ساخت سدهای «کارون 4»، «رودبار لرستان»، «نرماب»، «بختیاری» و «مشمپا» از دیگر پروژه‌های متعلق به گروه سپاسد محسوب می‌شود. این گروه در حوزه ساخت مترو و حمل‌ونقل ریلی دارای توانمندی‌های خاصی است که باید در این خصوص به ساخت «خط هفت متروی تهران» و «متروی شهر جدید پرند» اشاره کرد.


متروی گلشهر به شهر جدید هشتگرد، عنوان جدیدترین پروژه گروه سپاسد است که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی افتتاح شد. پروژه قطار شهری گلشهر-هشتگرد به‌طول 25 کیلومتر(50کیلومتر رفت و برگشت) در ضلع شمالی اتوبان کرج – قزوین از ایستگاه گلشهر آغاز و با عبور از پل حصارک، شهرک صنعتی بهارستان و پل کردان به شهر جدید هشتگرد می‌رسد. تمام عملیات مسیر به‌صورت روزمینی و مشتمل بر احداث چندین دستگاه پُل، گالری و تقاطع غیرهمسطح است.


وزارت مسکن، راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از کارفرمایان این پروژه هستند که به‌خاطر توانمندی بالای گروه سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء (ص)، ساخت این پروژه توسط این دو کارفرما به این گروه سپرده شد.


همچنین ارتباط شهر جدید هشتگرد از طریق شبکه ریلی شهری به استان البرز، جابجایی 55 هزار نفر مسافر در هر ساعت، کاهش سفرهای جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی سفر و کاهش مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و پاکیزگی هوا از اهداف پروژه خطر متروی گلشهر به شهر جدید هشتگرد هستند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرج
ارسال نظر
هلدینگ شایسته