دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی شانس قهرمانی مدعیان نوزدهمین دوره لیگ برتر

مدعیان قهرمانی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال 6 تیم هستند که تمامی آن‌ها برای رسیدن به این مهم لحظه‌ای عقب نخواهند نشست.
کد خبر : 463398
_MID0562.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال وارد تعطیلات زمستانی شده و این اتفاق در شرایطی رخ داده است که تمامی تیم‌ها 16 بازی برگزار کرده‌اند.


پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، صنعت نفت آبادان، استقلال و شهر خودرو تیم‌های اول تا ششم جدول رده‌بندی هستند که احتمال قهرمانی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


پرسپولیس


سرخ‌پوشان پایتخت فصل را جالب شروع کردند و اگرچه در دربی 90 برابر استقلال به برتری یک بر صفر دست یافتند اما در مصاف با تراکتور، سپاهان، شهر خودرو و نفت مسجدسلیمان بازنده شدند تا برای کسب چهارمین قهرمانی متوالی از مدعیان فاصله بگیرند اما در 5 بازی آخری که انجام دادند با برتری از زمین خارج شدند تا با توجه به امتیازاتی که دیگر رقبای مدعی از دست دادند با 34 امتیاز و در قامت صدرنشین وارد تعطیلات شوند. 


پرسپولیس در شرایطی قصد دارد از عنوان قهرمانی در لیگ برتر دفاع کند که مدافع عنوان قهرمانی در جام حذفی نیز به شمار می‌رود و در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور دارد. مهم‌ترین ضعف سرخ‌پوشان در خط حمله است و این تیم گلزن تمام عیار ندارد. خط میانی سرخ‌پوشان هم نیاز به تقویت دارد اما در خط دفاعی و درون دروازه مشکل خاصی ندارند. اگر سرخ‌ها در فصل نقل و انتقالات به خوبی تقویت شوند شانس زیادی برای فتح جام لیگ برتر دارند.


سپاهان


تیم امیر قلعه‌نویی شروع بسیار خوبی در لیگ داشت و هفته‌ها صدرنشین بود. زردپوشان اصفهان در 8 هفته ابتدایی دروازه‌شان باز نشد اما در 8 هفته اخیر 10 گل خوردند تا عنوان بهترین خط دفاعی را از دست بدهند. سپاهان نیز همانند پرسپولیس در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا حاضر است و راه سختی برای رسیدن به مقام قهرمانی پیش رو دارد اما نماینده اصفهان شرایط مالی مناسبی دارد و موفق شده با جذب محمد طیبی در خط دفاعی گام محکمی برای تحکیم خط دفاعی‌اش بردارد.


بدون تردید سپاهان با جذب چند بازیکن دیگر برای ادامه فصل شرایط خوبی خواهد داشت و در این میان نقش امیر قلعه‌نویی برای ساماندهی تیمش بسیار مهم است. اگر موفق‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر بتواند سپاهان را در مسیر موفقیت حفظ کند و همانند چند هفته پایانی نیم‌فصل اول در کسب امتیاز دچار مشکل نشود، سپاهان شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. این تیم با 31 امتیاز در جایگاه دوم است.


تراکتور


سرخ‌پوشان تبریزی فصل را با مصطفی دنیزلی عالی شروع کردند و بوی قهرمانی می‌دادند اما پس از شکست غیرمنتظره 2 بر یک مقابل صنعت نفت در آبادان، قطار تیم دنیزلی متوقف شد و سرخ‌های تبریز در 6 بازی تنها 2 امتیاز گرفتند. با برکناری دنیزلی و حضور ساکت الهامی، تراکتور متحول شد و در 4 بازی 12 امتیاز گرفت تا با 30 امتیاز به رتبه سوم جدول صعود کند. تیم متمول تراکتور با ابقای الهامی، در فصل نقل و انتقالات دست به خریدهای گرانقیمتی می‌زند تا با قدرت بیشتری در ادامه فصل به مصاف رقبا برود. سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و این موضوع می‌تواند مزیتی برای این تیم در مقایسه با رقبایی باشد که باید به مصاف حریفان قدرتمند قاره کهن بروند.  تراکتور اگر بتواند روند امتیازگیری خوبش را حفظ کند شانس زیادی برای قهرمانی دارد.


صنعت نفت آبادان


برزیل فوتبال ایران در کمال ناباوری موفق شده با 30 امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرد. دراگان اسکوچیچ تیمی فوق‌العاده ساخته که توانسته تنها شکست سپاهان را در این فصل رقم بزند. صنعت نفت اگر بتواند در فصل نقل و انتقالات تمامی مهره‌هایش را حفظ کند و یکی دو بازیکن مستعد دیگر هم جذب کند شانس زیادی برای رقم زدن اتفاقی تاریخی در فوتبال ایران دارد. البته مشکلات مالی برزیلی‌های آبادان زیاد است.


استقلال


آبی‌پوشان تهران با آندره‌آ استراماچونی اوج گرفته بودند و در 8 هفته 22 امتیاز گرفتند اما با رفتن این مربی در 3 بازی تنها 4 امتیاز کسب کردند تا با 29 امتیاز در رده پنجم قرار بگیرند. آرامش مهم‌ترین نیاز آبی‌های پایتخت است و اگر این تیم بتواند بدون حاشیه پیش برود برای کسب موفقیت شانس زیادی دارد. بازگشت استراماچونی به استقلال کمک زیادی می‌کند اما اگر این مربی ایتالیایی برنگردد کار آبی‌پوشان برای رسیدن به عنوان قهرمانی بسیار دشوار است. نقش مدیران باشگاه استقلال در تحقق عنوان قهرمانی بسیار مؤثر خواهد بود، چون این تیم باید در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشد.


شهر خودرو


تیم یحیی گل‌محمدی دارای نوسان است و با وجود ارائه بازی‌های خوب اما نتوانسته حقش را از لیگ برتر فوتبال بگیرد. نماینده مشهد با 28 امتیاز در رده ششم ایستاده است و اگر بتواند کمتر دچار نوسان شود و نتایج سینوسی نگیرد، شانس زیادی برای کسب مقام قهرمانی دارد. گل‌محمدی هنر مربیگری‌اش را به فوتبال ایران اثبات کرده و مدیران باشگاه شهر خودرو باید در فصل نقل و انتقالات عملکرد مثبتی داشته باشند تا تیمشان که درگیر لیگ قهرمانان آسیا هم می‌شود، امتیاز کمتر از دست بدهد و تا پایان فصل مدعی قهرمانی باقی بماند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته