دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ویترین کتاب/ 7

«جنوب بدون شمال»؛ داستان‌هایی از فقر و تبعیض در آمریکا

چالز بوکوفسکی در مجموعه داستان «جنوب بدون شمال» به زندگی طبقه‌ی فرودست، افراد حاشیه‌ای جامعه، بیکاری و روابط اجتماعی آدم‌ها در آمریکا می‌پردازد.
کد خبر : 463322
45488.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «چارلز بوکوفسکی» زاده ۱۹۲۰ میلادی و درگذشته سال ۱۹۹۴ است که در طول عمر هنری خود بیش از 45 عنوان کتاب شعر، رمان و مجموعه داستان به چاپ رساند. او از معروف‌ترین نویسندگان و شاعران معاصر آمریکاست و به گفته‌ی بسیاری، تأثیرگذارترین و اقتدا‌شده‌ترین آن‌ها. در سال ۱۹۸۶ مجله‌ی تایم بوکوفسکی را مرشد فرودستان نامید. گفته می‌شود بوکوفسکی در نوشته‌هایش به شدت تحت‌تأثیر لس‌آنجلس و فضای آن، شهری که محل زندگی‌اش بود، قرار دارد. اغلب از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان معاصر نام برده می‌شود و سبک او بارها توسط دیگران مورد تقلید قرار گرفته است. از بوکوفسکی تا کنون هزاران شعر، صدها داستان کوتاه، ۶ رمان، و بیش از پنجاه کتاب به چاپ رسیده است.


بوکوفسکی که خصلت هنجار شکنی و نوشتن به سبک رئالیسم کثیف را به او نسبت داده‌اند، در مجموعه داستان «جنوب بدون شمال» با زیر عنوان «داستان‌های زندگی مدفون» نیز مانند سایر آثارش به زندگی طبقه‌ی فرودست، افراد حاشیه‌ای جامعه، بیکاری، می‌خوارگی و روابط اجتماعی آدم‌ها در آمریکا می‌پردازد.


این مجموعه داستان بهترین و مشهورترین داستان‌های کوتاه بوکوفسکی است که در سال 1973 در آمریکا به چاپ رسید. داستان‌های کوتاه این مجموعه یادآور نبوغ و استعداد او به‌‌عنوان یکی از بهترین نویسندگان داستان کوتاه است.


در بخشی این کتاب می‌خوانیم: «–می‌خوای قهرمان بشی، مگه نه پسر کوچولو؟ وقتی همه تشویقت می‌کنند هیجان زده می‌شی؟ پرچم آمریکا رو دوست دارس؟ آره، مثل بستنی وانیلی؟ هنوز غذای بچه هم می‌زنی، بی‌همه‌چیز؟


–ببین میسون…


–خفه شو! هفته‌ای سیصد تا! هفته‌ای سیصد تا بهت دادم. وقتی تو اون نوشگاه پیدات کردم پول نوشیدنی بعدیت رو نداشتی… جنون الکل داشتی و با سوپ کلم خودت رو سرپا نگه‌‌‌ می‌داشتی! من از هیچ ساختمت، بی‌شرف و می‌تونم دوباره نابودت کنم. تا اونجایی که به تو مربوط می‌شه، من خالق توام، خالقی که پدرسوخته‌بازی‌هات رو هم نمی‌بخشه!».


مجموعه داستان «جنوب بدون شمال» دربرگیرنده 21 داستان کوتاه در 264 صفحه است که توسط شهرزاد لولاچی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات افق با قیمت 45 هزار تومان وارد بازار کتاب شده است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته