دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1394 - 11:36

درخواست نماینده مسلمان کنگره آمریکا درباره جیسون رضائیان

نماینده مسلمان کنگره آمریکا از مقام‌های ایرانی خواست تا خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» را که بیش از یک سال است در ایران زندانی‌ است، آزاد کنند.
کد خبر : 46298

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «کیت الیسون» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در پیامی نوشت: ‌من خواستار آزادی بی‌قید و شرط و فوری «جیسون رضاییان» هستم. من از دولت ایران می‌خواهم که تشخیص دهند که حقیقت نباید هرگز جرم محسوب و «رضاییان» باید فورا آزاد شود.


​این نماینده کنگره آمریکا از جمله مقام‌های سیاسی، چهره‌های اجتماعی است که در ماه‌های گذشته درخواست‌هایی را برای آزادی «جیسون رضاییان» مطرح کرده‌اند. به جز دولت آمریکا، برخی چهره‌های سرشناس غیرسیاسی ازجمله «محمدعلی کلی» بوکسور مشهور جهان نیز خواستار آزادی این شهروندان ایرانی‌-آمریکایی شده‌اند.


از سوی دیگر گزارش‌هایی درباره گفت‌وگوی واشنگتن با «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان منتشر شده است تا پاپ تلاش‌هایی را برای آزادی وی انجام دهد.


«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان به‌تازگی گفته است اتهامات علیه «رضاییان» فرایند قضایی و جدی دارد ولی از منظر بشردوستانه تلاش می‌کنیم که این مشکل حل شود.


علاوه بر این، ماه گذشته «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری کشورمان در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا «ان پی آر» (National Public Radio) درباره تلاش برای آزادی این زندانی ایرانی آمریکایی گفته بود: توصیه‌های من معمولا راجع به فرد نیست ولی به‌طور کلی توصیه‌هایی داشتم و معتقدم که برای تسریع کار زندانی‌هایی که دارای دو تابعیت هستند، کمک کرد. از سوی دیگر انتظار داریم دولت آمریکا نسبت به ایرانی‌هایی که در اینجا زندانی و یا تحت تعقیب هستند، اقدامات لازم برای تسهیل اوضاع آن‌ها انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته