![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
110 مدرسه دارالفنون راهاندازی میشود/ توانمندی دانشگاه آزاد برای ایجاد مدارس در تراز انقلاب
![photo_2019-12-28_16-46-09.jpg](/c-files/old/1398/10/07/637131488154331000.jpg)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، سیدمحمد بطحایی ظهر امروز در اجلاس دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی آموزشهای عمومی و مهارتی استانها که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد به تشریح سیاستها، انتظارات و برنامههای معاونت آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.
وی به تشریح چالشهای موجود در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و عنوان کرد: «اخیراً کیفیت نظام آموزشی مورد تأکید قرار گرفته و در نظام آموزشی باید میزان آموزشهای ارائه شده در مدرسه با نیازهای فردی، اجتماعی و جامعه متناسب باشد تا کیفیت آموزشی مورد انتظار ایجاد شود.»
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: «مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی جذب دانشآموزان با استعداد مناطق مختلف جامعه را دارد و مدیریت این مجموعه چند سالی است که این مأموریت را در پیش دارد تا دانشآموزان را از مهد کودک تا دکتری زیرپوشش قرار دهد.»
بطحایی یادآور شد: «نقشه راه مدارس سما به پشتوانه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس ترسیم شده که در این راه به افرادی که دل در گرو تعالی آموزش در کشور دارند، نیاز داریم.»
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: «در سیاستگذاری هیئتامنای دانشگاه آزاد اسلامی از حیث کمّی، اصراری بر گسترش این مدارس وجود ندارد و تلاشها معطوف به ارتقای کیفیت خواهد بود و در این راستا مدارس سما از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و نقشه راه طراحی شده عمدتاً ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی خواهد بود.»
وی ادامه داد: «در اولویتبندیهای صورت گرفته توسط مجموعه مدیریتی مدارس، ارتقای سطح کیفی جزء نخستین الزامات این مجموعه بوده و در بخش آموزش و پرورش عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال ارتقای کیفیت برنامههای آموزشی و پرورشی و در مدیریت مدارس سما به دنبال ارتقای کیفیت هستیم.»
بطحایی، راهاندازی 110 مدرسه با نام مدارس دارالفنون تا سال 1400 را یکی از مهمترین اقدامات معاونت آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و عنوان کرد: «این مدارس باید بهگونهای باشند که مختصات سند تحول کاملاً در آنها مستقر باشد؛ در واقع مدارس سما باید مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه فعالیت داشته باشند.»
انتهای پیام/4078/
انتهای پیام/