دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1398 - 16:28
معاون پیشین مشاور امنیت ملی آمریکا:

ایران، چین و روسیه با پیوستن به یکدیگر سناریویی آخرالزمانی را کلید زدند

یک مقام امنیتی سابق آمریکا پیوستن ایران، روسیه و چین در رزمایش اخیر را کابوسی وحشتناک برای واشنگتن خواند و آن را سناریویی آخرالزمانی ارزیابی کرد.
کد خبر : 462942
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، «کی تی مک فارلند» با اشاره به رزمایش اخیر ایران، روسیه و چین تصریح کرد که این کشور 75 سال را صرف اطمینان حاصل کردن از عدم تشکیل ائتلاف چین و روسیه صرف کرد.


وی افزود: همه ما باید به‌شدت از ائتلاف تهران، پکن و مسکو نگران باشیم چراکه این ماجرا یک سناریوی آخرالزمانی است.


این عضو برجسته امنیتی تصریح کرد: تجمیع ظرفیت‌های نظامی روسیه، موقعیت مکانی و نفت ایران در کنار مزیت فناوری و ثروت چین، کابوسی مطلق و کامل برای آمریکاست، به‌ویژه آنکه این سه کشور بخواهند ائتلافی نظامی تشکیل دهند.


معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر آغاز این رزمایش، با بیان اینکه نخستین بار است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کند، توضیح داد: «تمرینات تاکتیکی متنوعی ازجمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی‌شده است».


شروع این رزمایش اما در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت به‌گونه‌ای که برخی از خبرگزاری‌های مهم این رزمایش را «بی‌سابقه» و گسترده توصیف کردند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته