دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1398 - 10:53

رئیس اقلیم کردستان عراق: رئیس‌جمهور تحت‌فشار شدیدی قرار دارد

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که رئیس‌جمهور در خصوص انتخاب نامزد نخست‌وزیری تحت‌فشارهای شدیدی برای عمل برخلاف ساز و کارهای قانونی قرار دارد.
کد خبر : 462837

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از میدل ایست نیوز، «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، از فشارهای شدید بر رئیس‌جمهور عراق خبر داد و تأکید کرد که بحران عراق باید از طرق قانونی حل‌وفصل شود.


بارزانی صبح امروز (شنبه 28 دسامبر) با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که تحولات سیاسی عراق را با نگرانی شدید زیر نظر دارد و افزود که این بحران کشور را به بی‌ثباتی و پیچیده‌تر شدن اوضاع و آینده‌ای نامعلوم تهدید می‌کند و همه باید با روحیه ملی و مسئولیت‌پذیری برای حل مسائل به تفاهم برسند.


این بیانیه افزود که در موضوع انتخاب نامزد نخست‌وزیری به نظر می‌آید که رئیس‌جمهور تحت‌فشارهای شدید برخلاف سازوکارهای قانونی است و تأکید کرد که باید راه‌حل مشکلات بر اساس سازوکارهای قانون اساسی انجام شود.


او گفت که در انتخاب نامزدی ملی که بحث‌برانگیز نباشد و در میان نیروهای تأثیرگذار کشور مقبولیت داشته باشد باید مطالبات مشروع تظاهرات کنندگان و منافع کشور را در نظر گرفت و به دولتی که تشکیل می‌شود کمک کرد تا مرحله انتقالی آینده به‌راحتی پشت سر گذاشته شود.


«بشر حداد»، نایب‌رئیس دوم مجلس عراق، نیز با صدور بیانیه‌ای که تأکید کرد که بیانیه رئیس‌جمهور به معنای بیان مواضع وی درباره انتخاب نخست‌وزیر و نه درخواست رسمی استعفاست.


او جمعه‌شب با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که سران سیاسی و رؤسای تشکل‌های سیاسی کشور و احزاب باید برای حل‌وفصل این موضوع با رئیس‌جمهور همکاری کنند.


وی افزود که نامزد نخست‌وزیری باید در میان توده‌های گسترده مردم از مقبولیت برخوردار و مبتنی بر توافق سیاسی باشد.


حداد از همه خواست که منطق و عقلانیت و حکمت را سرلوحه کار خود قرار دهند و مانع از ایجاد مشکلات بیشتر برای کشور شوند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته