دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1398 - 16:12
کارشناس هواشناسی خبر داد؛

بارش باران و وزش باد در تهران/ استان‌های شمالی سرد می‌شود

یک کارشناس هواشناسی از بارش پراکنده باران و وزش باد در تهران از اواخر روز جمعه(6 دی ماه 98) خبر داد.
کد خبر : 462760
5555.jpg

سمیرا جوادی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت شرایط آب و هوا در استان‌های مختلف با اشاره به ادامه‌دار بودن بارش برف و باران در نوار غربی کشور اظهار کرد: بارش باران را از عصر جمعه(6 دی ماه 98) در نوار مرکزی و دامنه‌های البرز شاهد خواهیم بود و همین وضعیت در استان‌های شمالی کشور نیز پیش بینی شده است.


وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور از عصر جمعه، شدت بارش‌ها در استان‌های اصفهان، خرم‌آباد، ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان بیشتر از سایر استان‌ها خواهد بود و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف نیز پیش بینی می‌شود.


این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه هوا در استان‌های شمالی کشور تا عصر شنبه(7 دی ماه 98) هفت درجه سردتر خواهد شد، اظهار کرد: مردم استان‌های قزوین و زنجان نیز از اواسط هفته آینده شاهد بارش باران خواهند بود.


جوادی درباره بارش باران در تهران نیز گفت: پیش بینی می‌شود تا از اواخر جمعه(6 دی ماه 98) بارش‌های پراکنده در تهران آغاز شود و این بارش‌ها تا صبح شنبه(7 دی ماه) ادامه خواهد داشت. همچنین وزش باد نیز از فردا در تهران پیش بینی شده است.


وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با شروع بارش‌ها، غلظت آلاینده‌های هوا نیز کاهش پیدا کند تا تهرانی‌ها بتوانند بعد از مدت‌ها هوایی خوش تنفس کنند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته