دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید 30 هزار مگاوات برق از باد در کشور

مدیر توربین بادی 2.5 مگاواتی مپنا با بیان اینکه ظرفیت تولید برق از طریق انرژی بادی در کشور 30 هزار مگاوات است، گفت: یقینا به همین میزان و حتی بیش‌تر نیز ظرفیت برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در کشور وجود دارد.
کد خبر : 46268

مجتبی گلی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه درصورت بهره‌مندی همزمان از انرژی خورشیدی و بادی می‌توانیم کل انرژی مورد نیاز کشور را از طریق انرژی‌های نو تامین کنیم، افزود: کشورهایی مانند دانمارک و کشورهای حوزه اسکاندیناوی نه تنها صد درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های پاک تامین می‌کنند، در زمینه صادرات آن نیز فعال هستند.


وی تصریح کرد: سازمان انرژی‌های نو از چند سال گذشته فعالیت در زمینه تولید برق از طریق انرژی بادی را آغاز و اکنون نیز حدود 60 ایستگاه بادسنجی در استان‌های مختلف احداث کرده است.


گلی با بیان اینکه باد برای تولید برق به کلاس‌های مختلف تقسیم می‌شود، ادامه داد: به لحاظ وزش باد، شرق کشور مانند جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بهترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری تولید برق از طریق انرژی بادی محسوب می‌شوند.


مدیر توربین بادی 2.5 مگاواتی مپنا اظهار کرد: پس از استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سایت‌های کهک قزوین، منجیل و سراب بهترین موقعیت مکانی برای تولید برق به لحاظ استعداد انرژی بادی را دارند.


وی درباره تاثیر ریزگردها بر تجهیزات تولید برق از انرژی بادی اضافه کرد: ریزگردها بیش‌تر عاملی برای فرسایش پره‌های توربین‌های بادی هستند و درصورت تعمیر به موقع سطح پره‌ها یقینا مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته