دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1394 - 10:06

حضور نظامی انگلیس در افغانستان یک سال دیگر تمدید شد

دولت انگلیس اعلام کرد که به‌دلیل ناتوانی کابل در حفظ امنیت افغانستان، حضور نظامی‌اش را در این کشور یک سال دیگر تمدید می‌کند.
کد خبر : 46265

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رادیو فرانسه، «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در پیامی کتبی خطاب به نمایندگان مجلس این کشور گفت: دولت انگلیس پذیرفته است که افزایش توان رزمی نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغانستان و نیز حفظ امنیت کامل این کشور نیازمند زمان بیشتری است.


وزیر دفاع انگلیس افزود: در این راستا، دولت انگلیس تصمیم دارد حضور خود را در افغانستان با هدف کمک به تقویت ثبات و امنیت این کشور در سال آینده میلادی حفظ کند.


حضور نظامی انگلیس در حالی تمدید شده است که ارتش این کشور که دارای 450 سرباز در افغانستان است که معمولا در مدرسه نظامی افسران افغانستان مشغول فعالیت آموزشی هستند و از یک سال پیش تاکنون در نبردهای افغانستان شرکت نکرده‌اند.


بر طبق اعلام قبلی، ارتش انگلیس قرار بود در پایان سال جاری میلادی افغانستان را ترک کند، ولی حملات اخیر طالبان به شهرهای «قندوز» و «هلمند» مشکلات ارتش این کشور را در حفظ امنیت آشکار کرد.


در اواسط اکتبر، در تصمیمی مشابه «باراک اوباما» رئیسجمهوری آمریکا حضور 10هزار سرباز این کشور را در افغانستان در سال 2016 تمدید و اعلام کرد که در سال 2017 نیز دستکم 5500 سرباز آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته