دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1394 - 10:57

وزارت دفاع روسیه از نیروهای نظامی ناتو و عربستان توضیح خواست

مسکو از کشورهای عضو ناتو و عربستان سعودی خواستار ارائه توضیح درباره اتهام‌زنی به جنگنده‌های روسی درباره حمله به بیمارستان‌های سوریه شد.
کد خبر : 46256

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری انا به‌نقل از «اسپوتنیک»، «آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که وزارت دفاع خواستار توضیح کشورهای عضو ناتو و عربستان سعودی درباره اتهام‌زنی به نیروهای نظامی روسیه شده است.


«آنتونوف» افزود: ما امروز از وابستگان نظامی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، عربستان، ترکیه و اعضای ناتو خواستار توضیح رسمی درباره اظهاراتشان درباره ادعای حملات هوایی جنگنده‌های روسی به بیمارستان‌های سوریه شدیم، موضوعی که به‌تازگی در برخی رسانه‌های خبری انگلیسی‌زبان منتشر شده است.


وی با بیان اینکه در روزهای اخیر حملات برخی رسانه‌های بیگانه علیه تحرکات نیروی هوایی روسیه در سوریه افزایش یافته است، تصریح کرد: برخلاف برخی ادعاها، ما تمایلی برای حمله به «مخالفان معتدل» نداریم اما ما را متهم به هدف قرار دادن مواضع شهری ازجمله بیمارستان‌ها، مدارس و مساجد می‌کنند. حملاتی که به ادعای رسانه‌های غربی منجر به کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان شده است.


«آنتونوف» با ابراز تاسف نسبت به استدلال کردن برخی مقام‌ها و شخصیت های سیاسی کشورهای بیگانه به دلایل مبهم و واهی گفت: متاسفیم که چنین ادعاهایی از زبان مقام‌هایی همچون «جان کری» و «اشتون کارتر» وزیر امورخارجه و دفاع آمریکا، «ینس اشتولتنبرگ» دبیرکل ناتو، «مایلکل فالون» و «جان اف لودربان» وزیران دفاع انگلیس و فرانسه مطرح می‌شود.


معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو در حال تحقیقی جامع درباره همه ادعاهایی است که در رسانه‌های بیگانه از زبان برخی مقام‌ها مطرح شده است. طبعا از شرکای خود می‌خواهیم اگر اطلاعاتی اضافی دراختیار دارند آن را در اختیار ما قرار دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته