دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1394 - 09:33
در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن و عترت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی: در عمل به تعالیم قرآن کریم از یکدیگر سبقت بگیریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اگر بخواهیم از قرآن بهره ببریم، باید معارف غنی قرآن را در زندگی‌مان به طور دقیق عملیاتی و کاربردی کنیم.
کد خبر : 46246

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا حسنی در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن و عترت با تشکر از شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان این مسابقات اظهار کرد: خوش به حال کسانی که با حضور و شرکت در این گونه مسابقات در راه عاقبت به خیر شدن قدم می‌گذراند.


این آزاده قرآن‌پژوه با نقل خاطره‌ای از دوران اسارت و بیان اعتقاد و توجه عمیق بهره‌گیری آزادگان و رزمندگان اسلام از نور و معارف قرآن کریم، گفت: چنانکه امام خمینی (ره) نیز می‌فرمایند قرآن کتابی است که تلاوت‌کننده آن چه معنای آن را دریابد و چه درنیابد فی ذاته ثواب می‌برد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با توجه به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بر لزوم توجه عمیق به دلایل و معارف قیام عظیم امام حسین (ع) گفت: سیدالشهدا(ع) از مصادیق عروت الوثقی و حبل‌الله است و باید از آن حضرت الهام بگیریم و قرآن را وارد زندگانی‌مان بکنیم.


این حافظ کل قرآن کریم افزود: کلام وحی و عترت از هم جدا شدنی نیستند و دانشگاه‌ها و مراکز تعلیم و تربیت باید با بصیرت بیشتری به معارف قرآن کریم تمسک جویند چرا که اگر جامعه و مخصوصا نهادهای آموزشی از قرآن فاصله بگیرند دچار خسران عظیم می شوند.


حسنی: دانشگاه‌ها و مراکز تعلیم و تربیت باید با بصیرت بیشتری به معارف قرآن کریم تمسک جویند چرا که اگر جامعه و مخصوصا نهادهای آموزشی از قرآن فاصله بگیرند دچار خسران عظیم می شوند

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد نیز با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ رئیس دانشگاه از فعالیت‌های قرانی و تشکر از تلاش‌های همکاران فرهنگی دانشگاه در برگزاری این مسابقات گفت: نزدیک به سی صدو پنجاه نفر در سه بخش دانشجویان کارکنان و استادان در این مسابقات شرکت کرده اند.


حجت الاسلام علی واقعی افزود: قرآن آیینه زندگی ماست و باید تلاش کنیم سبک زندگی اهل بیتی و مبتنی بر قرآن را به صورت عملی و عینی در زندگی خودمان و تربیت نسل جدید پیاده کنیم.


وی از آغاز بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: مانند سال‌های گذشته علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند به دفتر فرهنگ اسلامی مراجعه کنند.



رونمایی از کتاب چند قدم مانده تا خدا


در این مسابقه پس از اهدای جوایز منتخبان مسابقات سراسری قرآن و عترت از کتاب (از کتاب چند قدم مانده تا خدا) اثر دانشجوی بسیجی محمدامین کریمی و سید کرامت عسکری رونمایی شد.


کریمی گردآورنده این کتاب با تشکر از حمایت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه در انتشار این کتاب گفت: این اثر در شمارگان هزار نسخه و از سوی انتشارات رزقی به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته