دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
3 خبر/

آغاز اجرای طرح کارآفرینی در مدارس سما مشهد

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد از آغاز اجرای طرح کارآفرینی در مدارس متوسطه دوره اول سما مشهد خبر داد.
کد خبر : 46185

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمود مدرسی در جلسه هم اندیشی طرح کارآفرینی که با حضور استادان هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: هدف از اجرای این طرح در مرحله اول آشنا نمودن معلمان و دانش‌آموزان با دانش کارآفرینی و تدوین تالیفات مورد نیاز در این زمینه و در مرحله دوم تربیت فراگیران کارآفرینی در مدارس سما و در مرحله نهایی توسعه این طرح به سایر مدارس است.


در ادامه، اعضای جلسه با استقبال از اجرای این طرح در مدارس سما، نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند.


کسب مقام دوم تیم ربوسما مشهد در یازدهمین دوره مسابقات رباتیک کشوری دانشگاه صنعتی بابل


تیم رباتیک آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما مشهد با عنوان تیم ربوسما، با شرکت در یازدهمین دوره مسابقات رباتیک کشوری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توانست در لیگ نمایشگاه اختراعات به مقام دوم کشور دست پیدا کند.


در این دوره از مسابقات که با حضور 150 تیم در قالب 8 لیگ در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد، تیم رباتیک آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد با عنوان تیم ربوسما، با ارائه طرح ارتقاء یافته ربات ردیاب خورشید در لیگ نمایشگاه اختراعات و ابتکارات این دوره از مسابقات، از بین 43 طرح شرکت کننده موفق شد مقام دوم را کسب کند.


ربات ردیاب خورشید با تلاش محمد رسولی، مصطفی تعظیمی، سیدمصطفی حسینی مقدم، علی اکبر زارع، مصطفی خاموشی و ادیب اسکندری که از استادان و دانشجویان گروه برق آموزشکده سما مشهد هستند طراحی و پیاده سازی شده است.


گرامیداشت روز جهانی کودک در دبستان پسرانه سما (1) با حضور خبرنگار صدا و سیما


همزمان با فرارسیدن روز جهانی کودک مراسم جشنی به مناسبت گرامیداشت این روز در دبستان پسرانه سما(1) با حضور خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد.


اجرای سرود همگانی و پخش سرودهای شاد دبستانی، توزیع جوایز و هدایای ویژه روز جهانی کودک و مصاحبه با دانش آموزان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته