دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خط 10 اتوبوس‌های تندرو در نیمه دوم امسال در منطقه 18 به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه 18 از آغاز عملیات اجرایی خط 10 بی آرتی در بزرگراه آیت الله سعیدی خبر داد و گفت: عملیات احداث گارد ریل در طول مسیر به اتمام رسیده و عملیات احداث ایستگاه‌ها نیز شروع شده است و انتظار داریم ادامه خط 10بی آرتی در نیمه دوم سالجاری به بهره‌برداری برسد.
کد خبر : 46155

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا وحید نوروزی شهردار 18منطقه با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث خط 10 بی‌آرتی که از چندی پیش آغاز شده با سرعت بالاپیش می‌رود. این خط تندروی اتوبوسرانی با هدف فرهنگ سازی، دسترسی آسان، کم هزینه و سریع شهروندان به وسایل نقلیه عمومی راه اندازی می‌شود.


شهردار منطقه 18درباره ویژگی‌های این خط افزود: طول مسیر رفت وبرگشت این خط ازحدفاصل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تا بزرگراه آزادگان جمعا "بطول 44 کیلومتر بوده که از این مقدار 12 کیلومتر آن شامل رفت و برگشت از حدفاصل سه راه زرند(پل ساوه) تا پایانه مسافربری آزادگان دراین منطقه قرار گرفته و تعداد 5 ایستگاه دو طرفه و 3 ایستگاه یک طرفه در منطقه نیز برای آن طراحی و جانمایی شده که هم اکنون عملیات نصب گاردریل یک سمت این خط به پایان رسیده و عملیات احداث سرپناه های آن نیز به زودی به پایان خواهد رسید.


نوروزی احداث این خط را در راستای تداوم شعار کاهش فاصله شمال به جنوب دانست و تصریح کرد: این نخستین خط بی آرتی در پایتخت است که از سوی یکی از مناطق به صورت مستقل اجرا می‌شود، چرا که خطوط قبلی بی آرتی با نظارت و مدیریت سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران احداث شده است که وارد جنوبغرب تهران و منطقه 18 می‌شود و می‌تواند نقش بسزایی در جابجایی مسافرهای این بخش از پایتخت داشته باشد.


شهردار منطقه 18درخصوص طرح نهایی این سامانه اتوبوسرانی اظهار کرد: باورود خط 10بی‌آرتی به منطقه علاوه برشهروندان این منطقه، دیگرشهروندان ساکن مناطق 17 و 19نیز می‌توانند به راحتی وارد شبکه حمل و نقل عمومی شوند. همچنین به دلیل نزدیکی پایانه این خط اتوبوسرانی به پایانه متروخط 3، شهروندان ساکن شهرهای اقماری تهران مانند چهاردانگه، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار نیز قادرخواهند بود ازخدمات این سامانه بهره مند شوند.


وی تصریح کرد :خط 10 بی آرتی جنوبغرب تهران رابه شمالغرب متصل می‌کند و شهروندان می توانند با کمترین هزینه ممکن وارد شبکه حمل ونقل عمومی تهران شوند و به چهار راه بوتان، میادین شمشیری، فتح، آزادی،فلکه دوم صادقیه، پایانه های مترو و اتوبوسرانی طول مسیر دسترسی پیدا کنند.


نوروزی درباره زمان افتتاح این خط بی آرتی گفت: عملیات احداث گاردریل درطول مسیر به اتمام رسیده و عملیات احداث ایستگاه هانیزشروع شده است و انتظار داریم ادامه خط 10بی آرتی در نیمه دوم سالجاری به بهره برداری برسد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری منطقه 18
ارسال نظر
هلدینگ شایسته