دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 14:39

اوباما گزینه ارسال نیروی زمینی به سوریه را بررسی می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد با هدف مقابله با گروه داعش، نیروهای زمینی خود را به سوریه اعزام کند.
کد خبر : 46145

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «رای‌الیوم»، روزنامه «واشنگتن‌پست» به‌نقل از مشاوران امنیتی کاخ سفید نوشت: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی طرح اعزام نیروهای زمینی به خط مقدم مبارزه با گروه داعش در سوریه است.


این روزنامه می‌نویسد: این تحول ناشی از نگرانی کاخ سفید نسبت به معرکه‌ای است که گروه داعش در خاورمیانه به راه انداخته است. علاوه بر این، بیانگر تمایل پنتاگون به گسترش نقش خود در جنگ‌های طولانی‌مدت در جهان است.


بر طبق طرحی که دولت آمریکا قصد اجرای آن را دارد، نیروهای زمینی محدودی از واحدهای ویژه عملیاتی برای نخستین‌بار به سوریه اعزام می‌شوند. علاوه بر این، مشاوران نظامی آمریکا که در عراق فعال هستند، به میدان‌های مبارزه نزدیک‌تر خواهند شد. این در حالی است که «اشتون کارتر» وزیر دفاع انگلیس گزینه‌های جدیدی را برای گسترش نقش آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان مطرح کرده است.


این روزنامه آمریکایی افزود: این تحولات منجر به پررنگ‌تر شدن نقش آمریکا در سوریه و عراق خواهد شد و همه منتظر هستند تا در خلال هفته جاری «اوباما» تصمیم خود را بگیرد.


برخی کارشناسان آمریکایی معتقدند اگر چنین تصمیمی اتخاذ نشود، ارتش آمریکا دیگر جایی در خاورمیانه نخواهد داشت و به‌زودی جای خود را باید به نیروهای دیگر کشورها ازجمله روسیه بدهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته