دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 17:30
کوتاه از واحدهای انزلی، رفسنجان، فومن، نی‌ریز، میانه، کرمانشاه، علوم پزشکی، مرودشت، پارسیان و اردبیل

از اهدای خون دانشگاهیان تا برگزاری مسابقه پرس‌سینه

رئیس، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی خون خود را همزمان با ایام ماه محرم اهدا کردند.
کد خبر : 46113

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در برنامه‌ای یک روزه در قالب 43 نفر با شعار «ماه محرم؛ نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدا خون مسئولانه» داوطلب اهدا خون شده که از این تعداد 28 نفر از بین کارکنان و استادان دانشگاه و 15 نفر نیز از بین دانشجویان این واحد بودند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در حاشیه اهدای خون خود با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع)، تصریح کرد: انتقال خون از عام‌المنفعه‌ترین نهادها است که در کنار انجام رسالت خطیر نجات جان همنوعان، حس سودمندی، اطمینان را به جامعه اهداکنندگان خون القا می‌کند.


دکتر علیرضا اقدامی با بیان اینکه اهدای خون که یکی از سنت‌های حسنه و پسندیده ای است افزود: اهدای خون در فرهنگ اسلامی ارزش والا و خیر دنیوی و اخروی را به همراه دارد.


وی اضافه کرد: اهداکننده خون با اهدای خون خود جان انسان را نجات می‌دهد واهدای خون علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح را هم به دنبال خواهد داشت.


مراسم سومین روز شهادت ابا عبدالله الحسین (ع)در واحد رفسنجان برگزار شد


به مناسبت سومین روز شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و خاکسپاری عابدان مطهر شهدای کربلا مراسم سوگواری و عزاداری با همت هییت قمر بنی هاشم،بسیج دانشجویی المهدی و دفتر فرهنگ اسلامی در واحد رفسنجان با حضور پرشور دانشجویان، استادان، کارکنان و مسئولان شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام علی رستگاری سخنران این مراسم به تحلیل واقعه عاشورا و بعد از آن پرداخت.


وی با بیان اتفاقات روز عاشورا به گوشه‌ای از مصا یب و رشادتهای زینب کبری پرداخت و افزود: کاروان اسرا وقتی به کوفه رسیدند عده‌ای به شادی و عده ای دیگر به عزاداری پرداختند، از طرف حاکم کوفه برای کاروان اهل بیت اباعبدالله غذا مهیا شد که حضرت زینب (س)به اهل بیت فرمود:این غذا را نخورید زیرا صدقه است و صدقه بر ما حرام است. این مراسم با پرده خوانی واقعه روز عاشورا به پایان رسید.


دانشگاهیان عاشق اباعبدالله الحسین(ع) در واحد فومن و شفت عزاداری کردند


همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در ماه محرم الحرام، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با راه اندازی هیات سینه زنی حضرت علی اکبر(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت و دانشگاهیان فومن برگزار شد.


این مراسم معنوی در قالب هیات سینه زنی از محل دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد و با حضور دانشجویان و دانشگاهیان عاشق خاندان عصمت و طهارت(ع) این واحد دانشگاهی تا میدان حضرت ولی عصر (عج) شهر فومن با همراهی دیگر اقشار مردم ولایتمدار و متدین این شهر در تجمع بزرگ عاشورائیان فومن در زیر بارش رحمت الهی باران ادامه یافت.


در این مراسم معنوی که با حضور دکتر سید سجاد گشتی رییس، اعضای هیات علمی، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت و همچنین دانشگاه پبام نور و دانشکده فنی فومن برگزار شد، عزاداران با ذکر مداحی و نوحه خوانی در سوگ سرور و سالار شهیدان گریستند.


همچنین در این مراسم معنوی، شرکت کنندگان پس از اقامه نماز ظهر و عصر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی اطعام شدند.


برگزاری اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز


به همت حوزه های دانشجویی، فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز، اردوی توجیهی ویژه دانشجویان جدیدالورود مقاطع مختلف تحصیلی در سالن آمفی تئاتر واحد نی ریز برگزار شد.


در این اردوی توجیهی که با حضور هیات رئیسه، مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف واحد همراه بود ، دکتر شعبانی رئیس واحد نی ریز با خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود درباره فضیلت علم و دانش از منظر آیات و روایات مطالبی را بیان کرد و به معرفی حوزه های مختلف واحد پرداخت.


سرپرستان، معاونان و مدیران بخشهای مختلف توضیحاتی درباره شرح وظایف و عملکرد حوزه های با سرپرستی خود ارائه کردند. پخش کلیپ های آموزشی، توزیع بسته فرهنگی، پرسش و پاسخ از سوی دانشجویان، شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر و صرف ناهار از دیگر برنامه های اجرا شده برای دانشجویان جدیدالورود واحد نی ریز بود.


تیم کوهنوردی دانشجویان واحد میانه به قله میشینه مرگ فیروزکوه صعود کردند‎


تیم کوهنوردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه متشکل از 3 نفر از دانشجویان این واحد دانشگاهی به سرپرستی مهندس صادق اقدمی عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی به قله 4030 متری میشینه مرگ فیروزکوه واقع در استان تهران صعود کردند.


برنامه صعود تیم کوهنوردی دانشجویان واحد میانه به قله میشینه مرگ، در راستای حضور در همایش صعود سراسری دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت. این برنامه با هدف جمع آوری تیم کوهنوردی دانشجویان واحد و ایجاد دوباره انگیزه، نشاط و برای همگام سازی با توان اجرایی بالا انجام شد.


تیم کوهنوردی این واحد دانشگاهی برای صعود یک روزه خود، با توجه به شرایط گروه، حرکت خود را از مسیر فیروزکوه شروع کرده و با طی مسیر طولانی و با پشت سر گذاشتن مناظر زیبای طبیعت و اطراف کوه، قله را فتح کردند.


اعضای تیم کوهنوردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه احسان حبیبی، احسان صفری، سید نوید محفوظی به سرپرستی مهندس صادق اقدمی بودند.


برگزاری مسابقه پرس سینه کارکنان و استادان واحد کرمانشاه


به مناسبت هفته تربیت بدنی یک دوره مسابقه پرس سینه در بخش کارکنان و استادان در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.


این مسابقه که در دو وزن منهای 85 کیلوگرم و به اضافه ی 85 کیلوگرم برگزار شد پس از رقابت شرکت کنندگان نفرات برتر مشخص گردید.


مقام اول وزن منهای 85 کیلو گرم مراد کریمی، مقام دوم رسول سیاه کرمی و مقام سوم به سعید پاشایی رسید.


در وزن به اضافه ی 85 کیلو گرم هادی امام پور مقام اول و مقام دوم و سوم به ترتیب به حمید نادری و امیر جلالی خواه رسید.


انتشار نشریه قدر مطلق در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران


سردبیر نشریه دانشجویی سنا دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در گزارشی از انتشارو توزیع نشریه قدرمطلق به همراه فایل صوتی رادیو سنا در اواخر مهر ماه سال جاری و همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) خبر داد .


مائده هنجار با بیان اینکه قدر مطلق، یک نشریه مهدوی دانشجویی است گفت: هدف این نشریه آشنایی دانشجویان جدیدالورود با فعالیت‌های کانون است که با همکاری جمعی از دانشجویان صورت می گیرد.


در مقاله این نشریه آمده است: و چه با شکوه است آن هنگام که نور ظهورت بر جهان لبخند میزند و آدمیان را به عشق و نیکو کاری دعوت میکند، همان هنگام که من بی اختیار دست هایم را بر قلب بی قرارم میگذارم و بر تو سلامی به جاودانگی لحظه ی دیدار میدهم ،شاید نتوان اساس فلسفه انتظار را برای همگان اثبات کرد، ولیکن میدانم که می دانی عاشقانت چشم به راه ظهورت هستند.


شماره هشتم نشریه قدر مطلق در سال هفتم با مدیر مسئولی محمدنوید خان محمدی و سردبیری مائده هنجار تهیه و به چاپ رسیده است.


سنا مخفف ستاره نورافشان است، که ازترجمه آیه النجم الثاقب برداشت شده است و به حضرت مهدی(عج) اشاره دارد.


گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش از دانشجویان ورزشکار و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی و برگزیدگان، نخبگان علمی رشته تربیت بدنی در مجموعه ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت تجلیل شد.


در این مراسم دکتر قباد حسن پور مدیرکل امور ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، گزارشی از فعالیت‌ها و افتخارات ورزشی این دانشگاه را برای میهمانان تشریح کرد و واحد مرودشت را پیشرو در کسب افتخارات ورزشی درسطوح ملی وبین المللی دانست.


همچنین دکتر قاسم زارع مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، با بیان مطالبی درباره رشته تربیت بدنی پرداخت. در ادامه این مراسم از برترین های ورزشی تجلیل به عمل آمد.


در پایان نیز برنامه‌های ورزشی –نمایشی (ترامبولین –کاتای کاراته کاران) به اجرا در آمد.


در این مراسم عباس حبیبی رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان مرودشت ، عباسعلی توانا مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه ازاداسلامی استان فارس، اساتید ودانشجویان گروه تربیت بدنی حضور داشتند.


برگزاری جلسه شورای ورزشی در واحد پارسیان


شورای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارسیان با هدف تبیین راهکارهای موفقیت در المپیاد ورزشی تشکیل جلسه داد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارسیان در این جلسه که با حضور، معاونین و اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی برگزار شد، با توجه به اهمیت بالا بردن سطح ورزش در دانشگاهها و مراکز علمی گفت: نگاه حرفه ای به ورزش با برنامه ریزی اصولی وفراهم نمودن امکانات لازم در راستای استعدادیابی نیروهای خلاق موجب می شود تا شاهد افتخارات زیادی در عرصه های داخلی و خارجی شویم.


نصوری با تأکید بر بهره گیری از روانشناسی ورزشی بعنوان ابزار قدرتمند برای کسب موفقیت یک ورزشکار المپیادی، افزود:چهار ویژگی ذهنی ورزشکاران ، از جمله اعتماد به نفس،کنترل هیجانات،پشتکار و تعهد ورزشی در دستیابی به این مهم، ضروری است.


وی بالندگی و حرکت رو به رشددانشگاه در زمینه های مختلف به ویژه در عرصه ورزش و سلامت جسمانی ستودنی و قابل تقدیردانست وگفت:اهتمام و عزم مسئولان درآموزش و تربیت نیروهای جوان ، با قرار دادن امکانات و فضای مناسب برای آنها آینده ای روشن برای جامعه رقم زده است.


در پایان این جلسه با اکثریت آرا، خالد مکاری به عنوان مسئول ورزش تربیت بدنی واحد پارسیان انتخاب شد.


برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید رشته های غیر پزشکی در واحد اردبیل


جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود رشته های غیر پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.


به گزارش آنا، این جلسه با حضور ریاست و معاونین و مدیران و مسئول نهاد رهبری دانشگاه برگزار شد. طی این جلسه دانشجویان همزمان با آغاز سال تحصیلی با محیط دانشگاه و با مسئولین و با روند انتخاب واحد، و اخذ وام آشنایی پیدا کردند.


در این جلسه دکتر علی شامل رئیس واحد اردبیل، با خوش آمدگویی و تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و قرائت پیام دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به معرفی معاونین و مدیران خود پرداخت و ضمن سخنانی از دانشجویان به عنوان آینده سازان مملکت، خواست اهل تلاش، کوشش، پرسش و انتقاد سازنده باشند.


شامل در معرفی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه به هیچ نهاد و یا دولتی وابسته نیست و با هزینه های شما عزیزان اداره می شود و در آمدی جز از طریق شهریه های شما ندارد.


وی دانشجویان را به افزایش کیفیت تحصیل فراخواند و برای آنان آرزوی توفیقات روز افزون کرد.


در ادامه این جلسه معاونان و مدیران با معرفی حوزه فعالیت خود، دانشجویان را در جریان روند کار و مراجعات خود قرار دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته