دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 12:51

سفیر جدید هلند در تهران: روابط ایران و هلند بسیار فراتر از تجارت است

سفیر جدید هلند در تهران در دیدار با رئیس جمهوری کشورمان گفت: روابط تهران – آمستردام بسیار فراتر از مناسبات تجاری و اقتصادی است و ما به دنبال توسعه مناسبات همه جانبه با ایران هستیم.
کد خبر : 46100

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز -سه‌شنبه- در دیدار خانم «سوزانا ترستال» سفیر جدید هلند در کشورمان، روابط ایران و هلند را دیرپا و مثبت ارزیابی کرد و گفت: هلند دارای جایگاه مناسبی از لحاظ صنعتی، تجاری و انرژی بوده و همچنین مرکز بزرگ حقوقی جهان به‌شمار می‌رود و امیدواریم در شرایط فعلی شاهد تحرک و تحولی مثبت در روابط تهران – آمستردام باشیم.


رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه ایران و هلند دارای ظرفیت‌ها و جذابیت‌های گوناگونی هستند که می‌توانیم از آنها و نیز تجارب یکدیگر در بخش‌های مختلف در جهت توسعه روابط و کسب منافع مشترک استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: فضای جدید پس از توافق هسته‌ای، بستر و زمینه مناسبی را برای توسعه مناسبات دو کشور به‌ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری فراهم آورده است.


خانم سوزانا ترستال سفیر جدید هلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌ جمهوری کشورمان و تبریک موفقیت ایران در برجام، دستیابی به این توافق را موجب حرکت شتابان و روبه جلو در روابط دیرپای ایران و هلند دانست و گفت: روابط دو کشور بسیار فراتر از مناسبات تجاری و اقتصادی است و ما به دنبال توسعه مناسبات همه جانبه به‌ویژه در بخش‌های فرهنگی، علمی و محیط زیست با ایران هستیم.


سفیر جدید هلند همچنین با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خواستار توسعه همکاری‌های حقوقی با کشورمان در سطوح مختلف آکادمیک شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب