دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 12:44

استقبال روحانی از گسترش روابط با دانمارک

رئیس‌ جمهوری با اشاره به روابط دیرینه ایران و دانمارک، تصریح کرد که تهران از توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه جانبه با کپنهاگ استقبال می‌کند.
کد خبر : 46095

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «دنی عدنان» سفیر جدید دانمارک در تهران، با بیان اینکه همواره روابط خوب و تاریخی میان ایران و دانمارک وجود داشته است، گفت: امیدواریم در آینده زمینه‌های لازم برای توسعه و گسترش روابطه همه جانبه به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و ارتباط مردم دو کشور با یکدیگر بیش از پیش فراهم شود.


رئیس‌ جمهوری با اشاره به وجود فضای مناسب کسب و کار و نیروی انسانی تحصیلکرده در ایران، خاطرنشان کرد: امروز ایران در مرکزیت بازاری بزرگ در منطقه قرار دارد که می‌توان در جهت گسترش همکاری‌های تجاری و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری میان دو کشور از آن استفاده کرد.


روحانی همچنین با تأکید بر ضرورت ارتباط نزدیک‌تر سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی دو کشور اظهار امیدواری کرد تا در دوره جدید، روابط دو کشور بیش از پیش تعمیق و گسترش یابد.


«دنی عدنان» سفیر جدید دانمارک نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری کشورمان، روابط ایران و دانمارک را دیرینه، توصیف کرد و گفت: مسئولان دانمارک مصمم هستند روابط تهران و کپنهاگ را در همه عرصه‌ها تقویت کنند.


سفیر جدید دانمارک همچنین با اشاره به علاقه شرکت‌ها و کمپانی‌های دانمارکی برای سرمایه‌گذاری در ایران، اظهار کرد: امروز فرصت‌های فراوانی در دو کشور و در بخش‌های مختلف تجاری و سرمایه‌گذاری در راستای منافع مشترک وجود دارد که می‌توانیم از آنها برای توسعه مناسبات استفاده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته