دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 11:33

رییس کمیته ملی المپیک: پیگیر مشکل حیدری هستیم/ افزایش انتظارات از کشتی فرنگی بار روانی روی تیم ایجاد می‌کند

کیومرث هاشمی گفت: با توجه به نتیجه خوب تیم ملی کشتی فرنگی در لندن، توقع تکرار این نتیجه در المپیک ریو بار روانی زیادی روی تیم ایجاد می‌کند.
کد خبر : 46041

رییس کمیته ملی المپیک در بازدید از تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به سوالات اختصاصی خبرنگار ورزشی آنا در خصوص برنامه کمیته ملی المپیک برای حل مشکل نایب رییسی فدراسیون کشتی اظهار داشت: «تا جایی که من اطلاع دارم این کار در دست اقدام است و کمیته ملی المپیک هم در راستای شرح وظایف خود به مسائل ورود می کند و اگر در بعضی موارد ورود بی موقع از طرف کمیته ملی المپیک صورت گیرد، باعث ایجاد مشکل می شود.»


وی ادامه داد: «علیرضا حیدری یکی از نخبه های کشتی ایران است و زحمات زیادی برای کشتی ایران کشید و باید هر چه زودتر مشکلش حل شود. امیدوارم با درایت شخص وزیر ورزش و جوانان تعاملی صورت گیرد تا حیدری برای ادامه کار در فدراسیون کشتی مشکلی نداشته باشد.»


هاشمی در خصوص نتایج خوب تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک لندن و ادامه این راه توسط ملی پوشان کشتی فرنگی در المپیک ریو افزود: «این یک نکته اساسی است که کشتی فرنگی در المپیک لندن نتیجه دور از انتظاری را کسب کرد و ما به این موضوع واقف هستیم که تکرار این نتیجه در برزیل سخت است. در رشته های دیگر ورزشی در کشورهای دیگر احتمال دارد یک کشور در یک رشته ورزشی در المپیک چندین مدال کسب کند، اما در دور بعدی مسابقات نتواند نتایج دور قبلی را تکرار کند و این بدلیل فشار روانی است که به دلیل نتایج خوب دور قبل برای آن تیم به وجود می آید.»


رییس کمیته ملی المپیک بیان داشت: «ما باید با پایین آوردن انتظارات خودمان این بار روانی را از روی دوش تیم ملی کشتی فرنگی برداریم. البته اگر نتیجه لندن در ریو تکرار شود جای بسیار خوشحالی است ولی اینکه تکرار این نتیجه باعث ایجاد بار روانی شود نتیجه معکوسی دارد. باید شرایط طوری پیش رود که در رشته های مدال آور به اهداف برنامه دار برسیم و در آینده کسب مدال در المپیک را تضمین کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته