دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 10:31
مدیرگروه معارف دانشگاه آزاد لنجان:

اقامه عزا در دانشگاه‌ها، حداقل وظیفه مسئولان در ترویج و گسترش فرهنگ عاشوراست

مدیرگروه معارف دانشگاه آزاد لنجان با تاکید بر فضاسازی معنوی و گسترش فرهنگ عاشورا در دانشگاه‌ها تاکید کرد: مسئولان در دانشگاه‌ها وظیفه دارند با برپایی مراسم روضه و تعزیت، ارتباطی عاطفی بین جوانان و ائمه(ع) برقرار کرده و آنان را از لغزش‌ها و آسیب‌ها حفظ کنند و با این کشتی نجات پیوند دهند.
کد خبر : 46023

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدمجید نظام الدینی در مراسم عزاداری محرم دانشگاه آزاد لنجان، شناخت امام زمان و تبعیت از ولایت اهل بیت(ع) را مهمترین پیام عاشورا دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا به شهادت رسیدند تا این فرهنگ نهادینه شود که اصل دین، ولایت علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت است و نشناختن آنها ضلالت و گمراهیست.


مدیرگروه معارف دانشگاه آزاد لنجان، با تشریح هدف امام حسین(ع) در روز عاشورا بیان کرد: هدف ابا عبدالله الحسین(ع) جنگ نبود بلکه ایشان با نثار جان خود و زن و فرزندانشان خواستند ما را به دامن دین حقیقی که همانا محبت اهل بیت عصمت و طهارت است، برگردانند.


این استاد دانشگاه ادامه داد: اکنون که در غیبت کبری به سر می‌بریم باید عاشورا را به مهدویت پیوند دهیم. جوان‌ها را با فرهنگ حسینی آشنا کرده و آنان را به دامن اهل بیت عصمت و طهارت وصل کنیم و با شناساندن امام زمان‌شان شبهات‌شان را به طور صحیح پاسخ دهیم.


نظام‌الدینی با توجه به اینکه اصل دین، ولایت اهل بیت(ع) است، گفت: در روز عاشورا افرادی در صف دشمنان اباعبدالله الحسین(ع) قرار داشتند که واجبات دینی خود را انجام می‌دادند و حتی در ظهر عاشورا نماز جماعت برگزار کردند ولی از آنجایی که اصل دین را نداشته و به امام زمان خود نادان بوده و در خط ولایت اهل بیت نبودند، گمراه شده و مورد لعنت خداوند قرار گرفتند.


واحد لنجان با همت هیات فاطمیون که متشکل از خود دانشجویان است، ایام فاطمیه و محرم را یک فرصت برای تبلیغ دین دانسته و با برپایی مراسم مختلف و بیان معارف اهل بیت(ع) به ترویج و گسترش و ماندگاری فرهنگ عاشورا پرداخته است

وی با تاکید بر حدیث شریف «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه» اظهار کرد: به فرموده پیغمبر خدا(ص) حسین چراغ روشنی بخش هدایت و کشتی نجات است. بنابراین برای محفوظ ماندن از فتنه‌های آخر زمان هیچ راهی نداریم جز اینکه به کشتی امام حسین(ع) متوسل شده و جوانان را با دستگاه ابا عبدالله(ع) پیوند دهیم.


نظام‌الدینی با بیان اینکه هر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی در چشم مردم نقش یک آموزگار را دارد، تصریح کرد: مسئولان و زمامدارانی که ادعای پیروی از مکتب امام حسین (ع) را دارند، در سیاست‌ورزی و مدیریت، باید تمام استعدادشان را برای انجام دادن هرچه بهتر وظیفه شان به کار گیرند تا مقابل افکار عمومی شرمنده نشوند. اگر ما بد عمل کنیم، حق دانشجو را پرداخت نکنیم، حق الناس را رعایت نکنیم و مسئولیتمان را طعمه‌ای در راستای منافع شخصی خودمان قرار دهیم عملا در سپاه یزید هستیم. در این صورت است که عمل اشتباه ما را به پای دین می‌نویسند. پس اگر پرچم عزای حسین را علم کردیم و دم از اهل بیت زدیم باید مراقب اعمال خود باشیم.


وی گفت: امروزه دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) با بهره گیری از همه اهرم‌ها در صدد تضعیف باورهای دینی و جدایی جوانان از اهل بیت(ع) برآمده‌اند.



نظام الدینی با توصیه به دانشجویان در رابطه با شناخت هرچه بیشتر این چهارده نور عظیم، تاکید کرد: واضح است که هر چه معرفت انسان از یک حقیقت، عمیق ‎تر باشد، امکان ارتباط قلبی او با آن حقیقت بیشتر خواهد شد و این یک قاعده کلی است که هر قدر ما به شخصی نزدیک باشیم و او را دوست داشته باشیم او نیز ما را به همان مقدار دوست خواهد داشت و گاهی می‌شود محب از یک دوست داشتن عادی، گام را فراتر گذاشته و محبوب خود را بیش از خود دوست دارد و حاضر است جان را فدایش کند و اوامرش را بی ‌چون ‌و چرا، اجرا کند. پس به فرموده امام صادق(ع) اگر خدا اراده به خیر کسی کند، محبت حسین را در قلبش قرار می دهد. و اگر محبت حسین(ع) آمد پیروی از اهل بیت(ع) و عاقبت به خیری و نجات را به همراه دارد.


وی اقامه عزاداری محرم را در دانشگاه حداقل وظیفه مسئولین در بسط فرهنگ عاشورا بیان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با همت هیات فاطمیون که متشکل از خود دانشجویان است، ایام فاطمیه و محرم را یک فرصت برای تبلیغ دین دانسته و با برپایی مراسم مختلف و بیان معارف اهل بیت(ع) به ترویج و گسترش و ماندگاری فرهنگ عاشورا پرداخته است.


مراسم عزاداری حضرت اباعبدلله الحسین (ع) در ماه محرم الحرام 1437 هجری قمری به همت دفتر فرهنگ اسلامی و هیات دانشجویی فاطمیون واحد لنجان با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) در نمازخانه این واحد برپا شد. این مراسم معنوی هر روز صبح با قرائت زیارت عاشورا و ظهر پس از اقامه نماز جماعت با سخنرانی و ذکر مصیبت از سوی مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد. در این آیین مسئولین شهرستان ، هیات رییسه، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد لنجان با عزاداری پر شور به ذکر مصیبت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر واقعه کربلا پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته