دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 09:54

افزایش آمار کشته‌شدگان زلزله در افغانستان و پاکستان به ۲۷۰ نفر

به‌دنبال وقوع زلزله‌ای به قدرت 7.7 درجه در مقیاس ریشتر در شمال‌شرقی افغانستان، تاکنون مرگ بیش از ۲۷۰ نفر عمدتا در پاکستان تایید شده است.
کد خبر : 46015

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، این زلزله روز گذشته (دوشنبه) مناطقی در افغانستان و پاکستان را لرزاند و در مناطقی از هند، چین و تاجیکستان نیز احساس شد.


کانون زلزله در رشته کوه‌های هندوکش واقع در حدود 70 کیلومتری جنوب شرق شهر «فیض‌آباد» مرکز ولایت بدخشان واقع در در شمال‌شرق افغانستان و در عمق حدود 200 کیلومتری سطح زمین بوده است.


به‌علت عمق زلزله، خسارات آن کمتر از زلزله‌هایی با قدرت مشابه است، با وجود این، انتظار می‌رود آمار تلفات افزایش یابد زیرا بسیاری از مناطق زلزله‌زده در مناطق صعب‌العبور کوهستانی قرار دارد.



مقام‎های افغان گفته‌اند که بیش از 60 نفر در ولایت‌های بدخشان، تخار، کنر و ننگرهار کشته شده‌اند. بیشتر از 200 نفر نیز به‌دنبال وقوع این زلزله در ولایت‌های مختلف افغانستان زخمی شده‌اند.


آمار تایید شده کشته‌ها در پاکستان به دستکم 214 نفر افزایش یافته است و مقام‌ها می‌گویند بیش از هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.


مسئولان محلی در ولایت شمالی تخار می‌گویند که 12 دانش‌آموز مدرسه‌ای دخترانه در این ولایت، هنگام فرار از ساختمان این مدرسه زیر دست و پا مانده و جان خود را از دست داده‌اند.


«سنت‌الله تیمور» سخنگوی والی تخار گفت: علاوه بر مرگ 12 دانش آموز، 25 دانش‌آموز دیگر هنگام فرار زیر دست و پا ماندند و مجروح شده‌اند.


گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که صدها خانه در ولایت‌های مختلف افغانستان به‌دنبال وقوع این زلزله تخریب شده‌اند یا آسیب‌ دیده‌اند.


سازمان زمین‌شناسی پاکستان تاکنون 13 پس‌لرزه را در این کشور ثبت کرده است. همچنین شاهدان عینی می‌گویند که در شهر «کریم‌آباد» پاکستان، زلزله باعث رانش زمین شده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: زمین لرزه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته