دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 09:35
رئیس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه تشریح کرد:

آخرین اخبار از وضعیت دیپلمات مفقود شده در حادثه منا/ همراهان رکن‌آبادی او را سلامت دیده‌­اند

رئیس اداره خاور میانه وزارت امور خارجه گفت: هیچ گونه خبری مبنی بر اینکه آقای رکن آبادی آسیب دیده باشند را در اختیار نداریم.
کد خبر : 46009

حمیدرضا دهقانی،‌ رئیس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره آخرین اخبار از وضعیت غضنفر رکن‌آبادی، دیپلمات کشورمان که در حادثه «منا» مفقود شده است ،‌گفت: از مجموع قربانیان حادثه منا 376 قربانی شناسایی شدند که پیکر آنها تحویل خانواده­‌هایشان شده است و به خاک سپرده شدند.


وی با اشاره به اینکه اجساد 21 نفر از قربانیان که به احتمال زیاد همه ایرانی هستند تحویل جمهوری اسلامی داده شده است، گفت: این اجساد اکنون در تهران هستند اما هنوز شناسایی نشده‌­اند.


دهقانی بیان کرد: 29 نفر از قربانیان حادثه در پی شناسایی آنها از طریق اثر انگشت در عربستان به خاک سپرده شدند.


رئیس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه به 35 نفر از قربانیان اشاره کرد که هنوز تحویل داده نشده‌اند و افزود: تحویل این 35 نفر جزء مطالبات ایران است.


دهقانی گفت: آقای رکن‌آبادی نیز در گروه این افراد است که هنوز خبری از سرنوشت ایشان در دست نیست و آخرین خبری که از ایشان در دست داریم این است که یکی از همراهان در آخرین لحظات این حادثه دردناک در «منا» ایشان را زنده دیده‌اند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ربودن ایشان قوت دارد، گفت: به جز آنکه یکی از همراهان ایشان را سلامت دیده‌­اند،‌ خبر دیگری نداریم و البته نمی‌­توانیم جز به سلامت ایشان فکر کنیم.


دهقانی تأکید کرد: ما هیچ گونه خبری مبنی بر اینکه آقای رکن آبادی آسیب دیده باشند را در اختیار نداریم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته