دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 13:53

شورشیان سوریه خطاب به روسیه: بمباران ما را متوقف کنید

ارتش آزاد سوریه که اجتماع برخی گروه‌های شبه‌نظامی مخالف دولت است، اعلام کرد در مورد پیشنهاد روسیه برای کمک به شورشیان تردید دارد و مسکو باید بمباران شهروندان و شورشیان را متوقف کند و به حمایت خود از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، پایان دهد.
کد خبر : 46001

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه، روز شنبه گفته بود نیروی هوایی روسیه که مواضع شورشیان سوری را از سی‌ام سپتامبر (هفتم مهرماه) بمباران کرده، آماده کمک به مخالفان "میهن‌پرست" سوریه است.


«عصام رایض» سخنگوی جبهه جنوبی ارتش آزاد سوریه، به رویترز گفت: سخنان آنان با رفتارشان همخوانی ندارد. ما چگونه می‌توانیم در حالی که آنها به ما ضربه می‌زنند با آنها گفت‌وگو کنیم؟


به گزارش رویترز، هواپیماهای جنگی روسیه در ادامه همراهی با دولت مرکزی سوریه شماری از مواضع گروه‌های وابسته به ارتش آزاد در مناطق شمالی سوریه را بمباران کرده‌اند. نیروی هوایی روسیه برای چند حمله اصلی زمینی ارتش سوریه با پشتیبانی حزب‌الله لبنان و ایران، پوشش هوایی را فراهم آورده‌اند.


رایض تاکید کرد هیچ رابطه‌ای میان شورشیان و روس‌ها وجود ندارد.


وی پیش از این به شبکه خبری «بی.بی.سی» گفته بود شورشیان به پیشنهاد روسیه توجهی نمی‌کنند.


رایض تاکید کرده بود "هیچ پیشنهادی وجود ندارد و هیچ ارتباطی وجود ندارد."


سوریه از سال 1390 درگیر یک جنگ داخلی شده است و نیروهای دولتی با جناح‌های مخالف مانند گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده مبارزه می‌کنند.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


بیست‌ونهم مهرماه اعلام شد روسیه و آمریکا موافقتنامه‌ای را امضا کردند تا جلو برخورد احتمالی نیروهای هوایی این دو کشور هنگام انجام عملیات در سوریه گرفته می‌شود.


به گزارش اسپوتنیک، با توجه به آمارهای سازمان ملل متحد بیش از 220 هزار نفر در این کشور از آغاز جنگ کشته و نزدیک به 11 میلیون سوری آواره شده‌اند. بیش از چهار میلیون نفر که از کشور گریخته‌اند به بحران پناهندگان در اروپا دامن زده‌اند.


«رومن نادال» سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه، شامگاه دوشنبه گفت: پاریس ممکن است روز سه‌شنبه میزبان یک نشست بین‌المللی درباره جنگ داخلی کنونی در سوریه باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته