دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1394 - 09:51

احتمال برگزاری نشست بین‌المللی درباره سوریه در پاریس

پاریس ممکن است امروز میزبان یک نشست بین‌المللی درباره جنگ داخلی سوریه باشد.
کد خبر : 45998

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «رومن نادال» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت: پاریس ممکن است روز سه‌شنبه میزبان یک نشست بین‌المللی درباره جنگ داخلی کنونی در سوریه باشد.


وی شامگاه دوشنبه به خبرنگاران گفت: همان‌طور که وزیر امور خارجه فرانسه گفت، ما در حال هماهنگی برای سازماندهی یک جلسه جدید در پاریس با مشارکت همپیمانان منطقه‌ای اصلی خود در روز سه‌شنبه هستیم.


سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه افزود جزئیات مذاکره مشخص نیست.


سوریه از سال 1390 درگیر یک جنگ داخلی شده است و نیروهای دولتی با جناح‌های مخالف مانند گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده مبارزه می‌کند.


داعش از سال گذشته نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


بیست‌ونهم مهرماه اعلام شد روسیه و آمریکا موافقتنامه‌ای را امضا کردند تا جلو برخورد احتمالی نیروهای هوایی این دو کشور هنگام انجام عملیات در سوریه گرفته می‌شود.


به گزارش اسپوتنیک، با توجه به آمارهای سازمان ملل متحد بیش از 220 هزار نفر در این کشور از آغاز جنگ کشته و نزدیک به 11 میلیون سوری آواره شده‌اند. بیش از چهار میلیون نفر که از کشور گریخته‌اند به بحران پناهندگان در اروپا دامن زده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب