دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1394 - 18:20

دومین مرکز بزرگ خیرساز دیالیز جنوب کشور در جهرم افتتاح شد

طی مراسمی با حضور معاون مجمع خیرین سلامت کشور و جمعی از مسئولین محلی دومین مرکز دیالیز جنوب کشور افتتاح و بلوک زایمان بیمارستان استاد مطهری جهرم کلنگ‌زنی شد.
کد خبر : 45939

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر رحیم رئوفی در جمع خبرنگاران با توجه به حمایت خیرین در جهرم گفت: بخش همودیالیز بیمارستان شهید مطهری به مساحت یک هزار و 200 مترمربع و با هزینه 11 میلیارد ریال به همت خیر بزرگوار حاج مرتضی ابوطالبی تامین شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، بیان کرد: بخش جدید همودیالیز بیمارستان مطهری جهرم در 2 طبقه و ظرفیت 45 تخت به عنوان دومین مرکز بزرگ دیالیز جنوب کشور مطرح بوده که با حدود 20 تخت فعال و قابلیت گسترش به بیش از 45 تخت کار سرویس دهی به 110 بیمار فعلی نارسایی کلیوی را انجام می‌دهد.


وی افزود: ساختمان بخش دیالیز بیمارستان مطهری جهرم مجهز به تخت‌های بستری دیالیز، ایزوله، استیشن پرستاری، اتاق پزشک، اتاق RO، انباردارو، رختکن، رختکن بیمار، سالن انتظار، آسانسور و غیره است.


دکتر رئوفی بیان کرد: بلوک زایمانی بیمارستان شهید مطهری جهرم پروژه دیگری بود که عملیات کلنگ‌زنی آن امروز انجام شد و بلوک زایمان که همان بخش زایشگاه مطابق با استانداردهای مراکز درمانی است که دارای 810 مترمربع مساحت و سه هزار و 240 متر زیربنا بوده که در چهار طبقه بهره‌برداری می‌شود. این بخش شامل سالن انتظار همراهان بیمار، 12 واحد درد و زایمان(LDR)، است که در این واحدهای مستقل و دارای امکانات کامل مراحل درد و زایمان مادر توسط کادر درمانی و با حضور یکی از اعضا درجه یک خانواده زائو برای آرامش و تقویت روحیه وی انجام می‌شود.


دکتر رئوفی خاطرنشان کرد: بخش بستری و مراقبت مادر و نوزاد، مراقبت ویژه نوزادان، اتاق عمل و استریلازسیون بیمارستان، بخش های همکف تا چهارم بلوک زایمان بیمارستان مطهری جهرم را تشکیل می‌دهد.


وی افزود: کار احداث طبقه همکف و نخست این بلوک از بیمارستان مطهری جهرم با هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت انجام و دو طبقه دیگر نیز به همت خیر برزگوار آقای ابراهیمی به اتمام می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته