دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1394 - 15:49
در نشست هم‌اندیشی با روسای دانشگاه‌ها در واحد مشهد

استاندار خراسان رضوی: مسابقات ورزشی دانشجویی با حضور 12 هزار دانشجو برگزار می‌شود

استاندار خراسان رضوی با توجه به برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: برای ارتقای میزان آمادگی‌ها سال آینده این مسابقات با حضور 12 هزار دانشجو به صورت کشوری برگزار می شود.
کد خبر : 45911

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، علی‌رضا رشیدیان در نشست هم‌اندیشی استاندار خراسان رضوی که با حضور روسای دانشگاه‌های استان در مرکز رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، از اصلی‌ترین اهداف در برنامه‌های مشهد 2017 را ارزیابی و شناخت امکانات و توانمندی‌های استان دانست، گفت: این فرصت یک ساله با کمک دانشگاه‌ها می‌تواند به امکانی برای پردازش ایده‌های خلاقانه در برگزاری برنامه‌های پربار به منظور معرفی هرچه بیشتر ظرفیت ها و قابلیت‌های استان تبدیل شود.


وی وجود تعداد قابل توجه مراکز دانشگاهی و آموزش عالی را از جمله فرصت‌های استان دانست و اظهار کرد: علاوه بر ایفای نقش موثر دانشگاه ها در حوزه‌های پژوهشی باید زمینه بهره گیری از ظرفیت ها، شناخت نقاط قوت و ضعف و استفاده از تجربیات سایر کشورهای اسلامی فراهم شود.


استاندار خراسان رضوی افزود: در همین راستا برگزاری جشنواره‌ها، نشست‌های تخصصی و تعامل بیشتر با دانشگاه های کشورهای اسلامی ضروری است.


رشیدیان با بیان اینکه مسائل عمرانی مربوط به مشهد 2017 از طریق کمیته‌ای به ریاست وزیر راه و شهرسازی دنبال می‌شود، گفت: در زمینه آموزش و پژوهش هم تلاش می‌شود تا کمیته ای نیز به ریاست وزیر علوم، تخقیقات و فناوری ایجاد و گزارش اقدامات صورت گرفته به رئیس‌جمهوری داده خواهد شد.


وی با توجه به برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویی دانشگاه های استان گفت: این جشنواره در رشته های تکواندو، والیبال، شنا، تنیس روی میز و کوهپیمایی اجرایی خواهد شد.


این مسئول تصریح کرد: این دور از مسابقات با هدف تقویت همدلی بین دانشگاه های استان، باید تمرکز خود را بر اهداف فرهنگی قرار دهند تا به مقدمه‌ای برای برگزاری المپیاد دانشجویی منطقه‌ای بین کشورهای اسلامی در سال 2017 تبدیل شود.


استاندار خراسان رضوی بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این مسابقات ورزشی تاکید و خاطرنشان کرد: برای ارتقای میزان آمادگی‌ها سال آینده این مسابقات با حضور 12 هزار دانشجو به صورت کشوری برگزار می شود.


رشیدیان برگزاری ویژه برنامه ها و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان در سال گذشته را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: احصای مشکلات و شناسایی نقاط ضعف، بهره‌گیری از تمام ظرفیت پژوهشی استان برای ارائه تحقیقاتی با موضوعات روز، فراهم کردن زمینه حضور صاحبان صنایع، مراکز اقتصادی و تجاری در نمایشگاه و برگزاری نشست‌های تخصصی بین این گروه ها و دانشگاهیان با هدف معرفی روش‌های نوین و کم هزینه در حل مشکلات باعث هرچه پربارتر شدن نمایشگاه علم و فناوری استان خواهد شد.


وی با توجه به کسب رتبه برتر استان در نمایشگاه علم و فناوری سال گذشته در سطح کشور و قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این حوزه، گفت: با هم افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مراکز دانشگاهی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی زمینه ارتقای شاخص‌های توسعه فراهم می‌شود.


رشیدیان افزود: افزایش ارتباطات بین دانشگاه‌ها و مراکز تولیدی بیش از پیش به این مهم کمک می کند.


وی به بررسی گزارش تشریح وضعیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های استان پرداخت و گفت: با نظارت مستمر بر فعالیت خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان می‌توان زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کرد.


استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در همین راستا طرح ساماندهی خوابگاه دنبال و نیاز دانشجویان غیربومی احصا شود.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی هم در ابتدای این نشست به بیان گزارشی از دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای 10 واحد دانشگاهی و 8 مرکز است که اکنون 60 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.


دکتر عباس شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه از 1100 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان 600 عضو آن در واحد مشهد فعالیت می‌کنند، افزود: 40 درصد اعضای هیات علمی استان رتبه استادی و 40 درصد استادیار هستند و مابقی نیز مربیانی بوده که 90 درصد آنها دانشجوی دکتری هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: اکنون این استان دارای 700 رشته تحصیلی است که 150 رشته جدید نیز به آن اضافه می‌شود.


شیخ‌الاسلامی با تاکید بر اینکه دو سیاست عمده در استان و واحد مشهد در حال پیگیری و انجام است، اظهار کرد: اکنون 75 درصد دانشجویان در رشته های کارشناسی و 25 درصد آنها در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که با تغییر این روند به سمت افزایش تحصیلات تکمیلی حرکت خواهیم کرد.


وی افزود: اکنون فرآیند جذب هیات علمی و روند نقل و انتقال دانشجویی و بومی گزینی در استان نیز بسیار تسریع شده است.


در این جلسه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه برتر در حوزه پژوهش قدردانی شد و حکم انتصاب دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی به عنوان مسئول ستاد فرهیختگان رضوی در برگزاری هفته پژوهش استان به وی تقدیم شد.


رویکرد و سیاست های پیشنهادی کمیته آموزش و پژوهش شورای برنامه ریزی و هماهنگی مشهد 2017 در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته